Grav afectat de alunecările de teren, DN 10 este închis traficului greu DOAR pe hârtie

1

S-a spus despre drumul național 10 că este într-un real pericol după ce a fost afectat de alunecări de teren și ar putea fi închis circulației pentru toate tipurile de autovehicule. Cât este adevăr și cât nu în spusele autorităților o poate confirma doar o eventuală expertiză care să certifice clar ce greutate poate suporta, în actualele condiții,   drumul care leagă Buzăul de Brașov.

Până atunci însă autoritățile județe au decis ca autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone să nu aibă acces pe porțiunile afectate tocmai pentru a nu strica și mai tare pagubele produse de natură. Decizia autorităților este valabilă însă doar pe hârtie și nimeni nu pare să se înghesuie să o pună în practică. Prin urmare, se naște firesc întrebarea, cât este mit și cât este realitate în problema pericolului în care se găsește DN 10 ?

Cu toate că în zona Măgura și în zona Siriu, atât pe Viaductul Giurca cât și între viaductele Giurca și Stânca Teherău  nu se mai poate circula decât alternativ pe un singur sens de mers mașini de zeci de tone trec nestingherite cu complicitatea celor care ar trebui probabil să acționeze astfel încât acestea să nu poată circula pe zonele afectate.

Spre exemplu conform unei informări oficiale a IPJ Buzău, în ziua de vineri 4 mai 2018, au fost aplicate 2 sancțiuni constând în avertismente și câte 2 puncte de penalizare. Cu toate acestea, numărul mașinilor de mare tonaj care au tranzitat zona Siriu a fost cu mult mai mare. Predomină mașinile încărcate cu bușteni scoși din pădure care de cele mai multe ori depășesc de zece ori sau poate mai mult limita maximă de tonaj  stabilită de autorități. Nu fac excepție nici tirurile care și dacă ar circula goale nu ar avea permis accesul pe un drum aflat în pericol.

Cu toate acestea pe DN 10 se circula și nu doar cu mașini de până în 3,5 tone, cum spun autoritățile pe hârtie, ci cu mașini de mare tonaj, în timp ce polițiștii dau, de ochii lumii, câteva avertismente sau poate și câte o amendă zilnic pentru a-și justifica oarecum activitatea.

Această practică poate duce cu gândul la două ipoteze: ori „pericolul” în care se găsește DN 10 nu există decât pe hârtie și este doar o modalitate de a-i determina pe factorii responsabili din Ministerul Transporturilor să aloce fondurile necesare refacerii drumului,  pentru că în mod cert nimeni nu și-ar asuma responsabilitatea permiterii accesului unor camioane de mare tonaj pe un drum aflat în pericol de prăbușire ori cei care ar trebui să vegheze la respectarea limitelor de tonaj impuse sunt „cointeresați” în alte moduri de cei ale căror activități economice depind de accesul pe drumul respectiv.

Reprezentanții CNAIR veniți luni în inspecție la Mărăcnineni sunt așteptați și pe DN 10 pentru a vedea starea în care se gășește drumul ce leagă Buzăul de Brașov

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.