Marcel Ciolacu, ales președinte al Comisiei speciale privind elaborarea Codului administrativ

0
61

Liderul PSD Buzău, deputatul Marcel Ciolacu a fost ales preşedintele Comisiei speciale privind elaborarea Codului administrativ, în timp ce deputatul, Victor Paul Dobre, vicepreședinte regional al PNL care are în jurisdicție și Buzăul, este vicepreşedinte al comisiei.
„ Complexitatea transformărilor prin care a trecut România în ultimii 28 de ani a făcut ca modelul tradițional promovat în administrația publică să își atingă limitele și să sprijine tot mai puțin dezvoltarea societății. Astăzi, avem nevoie ca toată legislația referitoare la funcționarea administrației publice centrale și locale să fie simplificată masiv și reunită într-un singur Cod administrativ, un cod european care să stimuleze modernizarea țării în anii care vin și care sărăspundă nevoilor reale ale cetățenilor în relația cu statul.
Având în vedere amploarea acestui demers, am decis la nivelul Coaliției de guvernare că cea mai bună variantă pentru o adoptare cât mai rapidă este să înființăm în Parlament o Comisie specială, care să se ocupe exclusiv de Codul administrativ.
Le mulțumesc colegilor mei pentru că mi-au acordat încrederea să conduc această Comisie și îi asigur că vom lucra foarte aplicat în perioada următoare pentru ca acest proiect să se materializeze cât mai repede.
În prima fază, Comisia specială va asculta toate instituțiile și asociațiile care au ceva de spus în domeniul administrației: asociații ale prefecților, primarilor și președinților de consilii județene. Îmi doresc ca lucrările, munca și eforturile depuse aici să se desfășoare în transparență deplină și cu participarea activă a tuturor factorilor interesați. De asemenea, mi-ar plăcea ca opoziția să vină cu propuneri concrete pentru că bunul mers al administrației publice trebuie să fie un obiectiv pentru toți, indiferent de culoarea politică”, a scris Ciolacu pe pagina sa de Facebook
Plenul reunit al Parlamentului a aprobat miercuri constituirea Comisiei speciale comune pentru modificarea Codului administrativ, care s-a întrunit marţi, în prima sa şedinţă, în cadrul căreia a fost votat regulamentul şi a fost stabilită componenţa nominală.
Potrivit atribuţiilor sale, Comisia va avea ca obiective analiza cadrului normativ actual, elaborarea unor proiecte, precum şi centralizarea şi examinarea iniţiativelor legislative care vizează domeniu administrativ.
Comisia are un termen de elaborare a Codului administrativ de 6 luni, cu posibilitatea prelungirii activităţii, iar şedinţele sunt publice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here