Creşte numărul elevilor navetişti

Planul de comasare a unităţilor şcolare cu un număr foarte mic de elevi avansează în judeţ urmând să afecteze ale opt comune. În prezent, se poartă discuţii între reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) şi cei ai comunităţilor locale, însă concluzia care prevalează este aceeaşi: şcolile mici se vor desfiinţa.

Florina Stoian, şefa IŞJ Buzău, spune că „avem aceleaşi şcoli cu un număr mic de copii, în comunele Căneşti, Chilii, Mărgăriteşti, Mînzăleşti, Odăile, Bozioru, Bisoca şi Blăjani. Pentru clasele V-VIII, am în plan discutii cu edilii, profesorii şi părinţii din Căneşti şi Chilii. Va trebui să găsim soluţii pentru eliminarea învăţământului simultan. Săptămâna aceasta am stabilit o deplasare în cele două şcoli. S-au desfăşurat inspecţii Rodis şi vom analiza rapoartele şi totodată posibilitatea comasării în anul următor a claselor gimnaziale”.

Deşi nu au primit nicio plângere din partea celor din şcolile afectate de comasări, sindicaliştii sunt de acord că, în ciuda „crimei” de a desfiinţa o şcoală, problema efectivelor extrem de mici trebuie rezolvată. Ion Dobre, liderul Sindicatului din Învăţământul Preuniversitar (SÎP) Buzău, ne-a declarat: „E destul de dificil şi în acelaşi timp neproductiv să predai la clase de simultan. Pe de altă parte, sunt zone în care comasarea este aproape imposibilă. Cu cine să comasezi o şcoală din zona Bisoca, de pildă? E adevărat că satul suferă o mare pierdere, şcoala, dar nu văd o altă măsură de ieşire din impas decât comasarea.”

Conform datelor IŞJ, în judeţ, peste 3300 elevi învaţă în clase cu predare la simultan. În anul şcolar în curs, există 243 clase primare şi 9 glase gimnaziale în care se predă la simultan.

S.D.

1 COMENTARIU

  1. Iată prima „hibă : şcolile mici. Aplică legea! Bugetul urmează elevul şi atunci vei lăsa copiii familiilor lor. Dobre nu ştie ce înseamnă predarea simultană, bine că nici cei care sunt încadraţi acum nu-şi mai fac datoria. Mai au vreun spor pentru astfel de predare? Toate şcolile de pe valea Sărăţelului Bercii şi Bălănesei, la fel ca multe altele din zona de câmpie sau de munte trebuie să fie bugetate per elev şi să-şi păstreze locul. La infrastructura comunicaţională de azi „plimbarea” copiilor e o tâmpenie şi are o încărcătură antieducaţională imprevizibilă. De când nu aţi mai mers cu autobuzul doamnă? Toate aceste şcoli trebuie arondate unor complexe şcolare, îndrumate şi controlate de acestea. Timpul pierdut cu transportul de la Chilii la Berca se poate valorifica mult mai eficient de nişte dascăli adevăraţi în mediul lor şcolar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.