Aglomeraţii şcolare, doar în mediul urban

Fiecare judeţ, fiecare şcoală şi, mai ales, fiecare dascăl trebuie să conştientizeze obiectivele Europa 2020 şi să gândească planuri realiste pentru implementarea Legii Educaţiei, cer autorităţile ministeriale. Abandonul şcolar este, la nivel naţional, la un prag alarmant, peste 16 la sută dintre elevii cuprinşi în învăţământul obligatoriu părăsind timpuriu educaţia.

 

Judeţul Buzău se confruntă, în prezent, cu fenomentul abandonului şcolar în pragul dintre gimnaziu şi liceu. Sute de absolvenţi de clasa a VIII-a refuză sau sunt în imposibilitatea de a-şi continua studiile. Recent publicata listă a mediilor cu care absolvenţii de gimnaziu intenţionează să participe la admiterea în liceu, arată că peste 500 de cursanţi ai claselor a VIII-a din judeţ nu se regăsesc în situaţia de a continua studiile. Lor li se vor adăuga cei care, deşi au participat la Evaluarea naţională, au luat note foarte mici. Astfel, aproape 200 de absolvenţi de gimnaziu au medii de admitere (calculate din media claselor V-VIII şi a notelor de la cele două probe ale Evaluării naţionale) sub 4, ultima medie de admitere fiind 3.32.

Click pe link pentru Ierarhia mediilor: link

Totodată, părăsirea timpurie a educaţiei se manifestă şi în rândul elevilor din clasele I-IV, mai cu seamă în mediul rural dezavantajat şi în rândul etnicilor romi de la oraş. În cazul celor din urmă, autorităţile din învăţământ promit sporuri salariale cadrelor didactice care vor realiza performanţa de a atrage şi de a menţine în şcoală copiii cu tendinţe de abandon.

 

S.D.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.