În ultima vreme, tot mai mulţi buzoieni racordaţi la sistemul centralizat de încălzire trec pragul Oficiului pentru Protecția Consumatorului, pentru a reclama firmele responsabile cu citirea repartitoarelor şi cu stabilirea costurilor la energie termică. Din păcate, comisarii de la Protecţia Cosumatorului care sunt puşi în faţa unor astfel de reclamaţii recunosc că nu pot face prea multe în folosul reclamanţilor, întrucât problemele generate de repartitoarele de costuri sunt unele complexe ce nu intră în sarcina instituției. Nemulţumirea cetăţenilor în privinţa firmelor responsabile cu prelucrarea datelor ce stabilesc costurile energiei termice vin din faptul că facturile pe care aceştia le primesc la finalul lunii sunt prea mari, comparativ cu căldura primită.  Chiar şi  vicepreşedintele Uniunii Asociației Proprietarilor Buzău, Constantin Ionescu, recunoaşte că în cazul firmelor responsabile cu citirea repartitoarelor şi prelucrarea datelor există probleme iar cetăţenii au toate motivele să fie nemulţumiţi. „Foarte multă lume este nemulţumită de prestaţia firmelor care se ocupă de citirea şi calculul acestor repartitoare. Ele au fost autorizate de ANRSC ca fiecare firmă să se ocupe de un singur tip de repartitor. În momentul în care una din ele a dat faliment, pentru un calcul corect cetăţeanul ar fi trebuit să îşi schimbe repartitorul şi să îşi ia modelul de repartitor pe care firma care l-a preluat este autorizată. Întrucât aceste lucruri nu s-au întâmplat şi din cauză că citirea nu se face lună de lună repartizarea nu este corectă. De asemenea, firmele nu pot fi verificate de cei care i-au autorizat să vadă dacă greşesc sau nu, pentru că nu este prevăzut de lege şi este un haos total. Sunt persoane care au renunţat la aceste repartitoare şi preferă să li se calculeze de către asociaţie, după procedura clasică pentru că preferă să plătească şi să aibă căldură non-stop, decât să le ţină închise şi să plătească la fel”, a afirmat Constantin Ionescu.    De asemenea, Ionescu susține că nemulţumirile consumatorilor racordaţi la sistemul centralizat de încălzire  nu ar trebui să fie tratate cu indiferenţă de către Regia Autonomă Municipală  şi că aceasta ar trebui să se implice mult mai mult în rezolvarea acestor probleme.

„Acest lucru va avea ca efect imediat debranşarea unui număr cît mai mare de consumatori de sistemul centralizat de încălzire. Din această cauză, RAM ar trebui să facă front comun cu consumatorii în momentul în care aceştia reclamă nereguli pentru că, pe termen mediu, populaţia se va debranşa şi Regia îşi va pierde clientii”,  a incheiat Constantin Ionescu.

Ciprian STERIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.