Cezar Preda mizează pe suportul premierului în impunerea disciplinei în şcoli

Profitând de o declaraţie publică a premierului Emil Boc, în care amintea despre una dintre iniţiativele sale legislative, preşedintele PDL Buzău, deputatul Cezar Preda, a ţinut să reamintească cele trei proiecte de legi din domeniul educaţiei, pe care le-a propus în Parlament. În conferinţa de presă a PDL Buzău de vineri, 22 iulie a.c., Cezar Preda a explicat că iniţiativele vizează „întărirea disciplinei şi eficientizarea capacităţi de cuprindere a informaţiilor pe care şcoala le oferă copiilor”. Proiectul cu uniformele şcolare, proiectul cu accesul minorilor în localuri publice după ora 21.00 şi „Cornul şi laptele” sunt recontextualizate şi de noile probleme scoase la iveală de examenele şi concursurile naţionale din învăţământ.

 

„Viaţa şi realitatea le aduce din nou în atenţia factorilor responsabili”, a declarat deputatul buzoian. „Proiectul meu cu uniformele şcolare, la dezbaterea în Parlament, când a fost la comisia de specialitate, la Senat, a fost primit cu mare reticenţă de Ministerul Educaţiei, care a răspuns că nu susţine un asemenea demers. Am văzut totuşi că premierul României are aceeaşi abordare pe care am avut-o eu în proiectul de lege şi sunt convins că în această toamnă se va introduce sistemul obligativităţii uniformelor şcolare”.

 

Cezar Preda consideră că este la fel de important şi proiectul privind interzicerea accesului minorilor în localurile publice după ora 21.00, de duminică seara şi până joi seara: „Cred că şi acest lucru trebuie tratat cu seriozitate pentru că s-a văzut că elevii noştri nu sunt pregătiţi, când se duc la ore, să recepteze informaţia pe care profesorul trebuie să i-o transmită,” a argumentat şeful democrat-liberalilor buzoieni. Cel de-al treilea proiect, privind programul „Cormul şi laptele”, a trecut în unanimitate de comisia senatorială: „Responsabilitatea acestuia, sper, din toamnă, când se va vota legea, va fi către autoritatea locală şi şcoală şi nu va mai fi îndreptată spre Consiliul Judeţean”, a adăugat Cezar Preda.

 

[audio:http://www.observatorulbuzoian.ro/wp-content/uploads/2011/07/Preda-invatamant.mp3|titles=Preda invatamant]

 

S.D.

2 COMENTARII

  1. mai bine s-ar preocupa dl. Preda si PDL-ul sa le ofere tinerilor sanse de munca in Romania, nu sa ramana cu diplomele in brate … sau poate ii trimitem pe toti in strainatate cum a spus Basescu?”

  2. De ce trebuie sa ne invatam copiii sa fie intr-o lupta continua cu adultii??? Ba cu parintii , ba cu cadrele didactice? De ce trebuie sa ne invatam copiii sa nu invete de mici sa ia decizii, fie si pentru ce haine isi aleg zi de zi, care sa ii oglindeasca personalitatea si pentru care sa raspunda atunci cand depasesc o limita!!! Nu cu interdictii ne vom invata copii sa isi dezvolte personalitatea, nu cu inbterdictii ne vom invata copii sa devina niste adulti responsabili! De altfel, obligativitatea uniformelor este in totala contradictie cu Legea Educatiei Nationale care are niste articole foarte clare despre drepturile copiilor :
    Art. 2. — (1) Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive, capacități volitive și capacități ACTIONALE, cunoștințe fundamentale și cunoștințe, competențe și abilități de utilitate directă, în profesie și în societate……..
    (3) Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a INDIVIDUALITATII umane, în formarea PERSONALITATII AUTONOME și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea șI dezvoltarea PERSONALA, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii………………..
    Art.3
    „c) principiul relevanței — în baza căruia educația răspunde nevoilor de dezvoltare PERSONALA și social- economice;”………………………………………………….
    „n) principiul LIBERTATII DE GANDIRE și al independenței față de ideologii, dogme religioase și doctrine politice;”……………………………………………………………….
    „u) PRINCIPIUL RESPECTARII DREPTULUI LA OPINIE AL ELEVULUI/ STUDENTULUI CA BENEFICIAR DIRECT AL SISTEMULUI DE INVATAMANT.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.