O uniformă şcolară făcută celebră de Britney Spears

Ştirea conform căreia deputatul buzoian Cezar Preda are un susţinător în premierul Emil Boc, pentru promovarea iniţiativei parlamentare de introducere a uniformelor şcolare obligatorii, a stârnit mai mult decât comentariul pe care îl reproducem mai jos. Aşa cum se poate vedea, cititorul nostru reprezintă, la rândul lui, o iniţiativă promovată pe internet, sub forma petiţiilor online, o „cauză”, de fapt, „împotriva uniformelor şcolare”. Astfel, sub articolul „Sperietoarea” uniformelor şcolare obligatorii, a apărut comentariul:

 

(Causes): “Din pacate dl. Cezar Preda recidiveaza… Se aproprie alegerile si politicienii cauta disperati subiecte care se preteaza la populisme ieftine (chiar gratuite, daca se poate). Pe banii parintilor, dl. Preda crede ca invatamantul va fi reformat daca elevii se vor imbraca in uniforme si vor arata ca si cum scoala si-ar fi facut datoria. Parintii (pe banii lor) se vor induiosa de fotografia in care odraslele lor arata exact ca niste elevi adevarati care chiar au beneficiat de educatie. Profesorii sunt fericiti ca parintii inghit galusca si calitatea educatiei furnizate de ei pe banii contribuabililor nu mai conteaza. Forme fara fond, forma in loc de fond: uni – forma in loc de educatie, abureala politica in loc de reforma reala. Ma tem ca dl. Preda nici macar nu pricepe cat de toxic este demersul sau si chiar crede ca uniformele scolare vor creste procentul de promovati la BAC. Cred ca trebuie sa dam un semnal ca asteptam altceva de la politicieni, aceasta cauza avanseaza prea incet pentru ca presupune o dezbatere reala. Toata lumea este de acord cu salvarea copacilor si impotriva cancerului si oricine poate striga “jos Basescu” Este nevoie de ceva mai mult si anume de o atitudine ! Promovati aceasta cauza prin toate mijloacele, incercati sa va convingeti prietenii, colegii, parintii, pe oricine care, din comoditate, va fi tentat sa zica : “Bravo, avem nevoie de uniforme, scoala romanesca va fi la fel ca inainte” Nu vrem ca scoala romanesca sa se intoarca in timp, nostalgia “ordinii si disciplinei” ceausiste este inca o toxina activa, un drog halucinogen pentru toti cei care nu vor sa gandeasca si mai cred ca defilarea in pas cadentat tine loc de egalitate sociala.” (needitat)

2 COMENTARII

  1. Intervenția domnului Preda este o demonstrație a felului anapoda în care unii oameni politici înțeleg că trebuie făcută reforma școlii: de fațadă. Să se vadă, ăhă, pe vremea mea…Vezi Doamne, mintea vine după uniformă! Totodată domnul Cezar, ne arată că vremea datului cu părerea, a datului în bobi sau în dodii de către oricine și despre orice-inclusiv despre psihopedagogie-nu a trecut. Oamenii politici ar fi trebuit să stea la o parte în toată dezbaterea despre reforma școlii, să-i fi lăsat să vorbească pe specialiși, pe pedagogi, pe psihologi, pe practicanții … Nu au făcut-o, s-au băgat ca musca-n lapte și se vede ce a ieșit. Doar o nouă guvernare și o altă majoritate poate schimba ceva real, normal și necesar în privința școlii. Uniforma școlară ține de cu totul alte resorturi educaționale decât reforma profundă a sitemului.Autonomia școlară în plenitudinea ei democratică-elevi, părinți, profesori-este cea care trebuie să funcționeze în mod real.
    Autonomia profesională a cadrelor didactice trebuie să fie modelul democratic real, al competenței didactice. Diferențierile dintre profesori, din punct de vedere al specialităților și didactico-pedagogic, sunt pe paliere extreme, cu toate că se proclamă că toți elevii au dreptul la educație. Există- din nefericire, din ce în ce mai rari-profesori dedicați școlii, corecți, cinstiți, bine pregătiți profesional, iubiți de elevi, care rămân în conștiința acestora, prin exemplu lor. La polul opus se află o pletoră ostentativă, tupeistă, arogantă, cu o spoială de pregătire profesională științifică și metodică, țucălari la nevoie, pupincuriști de ocazie, fără suflet, bârfitori, lipsiți de modestie, adunători de credite, etc. Aici ar fi nevoie de o reacreditare pe post, de o curățenie generală și după aceea să vorbim de reformă. Ca să reformezi ceva trebuie să ai și cu cine, dar și cu ce.* (Un profesor universitar adevărat dădea în timpul războiului note la examene, în tranșee. Dar nu făcea nici un rabat de la calitate.) Ca să nu mai vorbim de tot balastul birocratic pe care-l duce în spate sistemul actual de învățământ!

  2. Obligativitatea uniformelor este in totala contradictie cu Legea Educatiei Nationale care are niste articole foarte clare despre drepturile copiilor :
    Art. 2. — (1) Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive, capacități volitive și capacități ACTIONALE, cunoștințe fundamentale și cunoștințe, competențe și abilități de utilitate directă, în profesie și în societate……..
    (3) Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a INDIVIDUALITATII umane, în formarea PERSONALITATII AUTONOME și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea șI dezvoltarea PERSONALA, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii…………
    Art.3
    „c) principiul relevanței — în baza căruia educația răspunde nevoilor de dezvoltare PERSONALA și social- economice;”……..
    „n) principiul LIBERTATII DE GANDIRE și al independenței față de ideologii, dogme religioase și doctrine politice;”………
    „u) PRINCIPIUL RESPECTARII DREPTULUI LA OPINIE AL ELEVULUI/ STUDENTULUI CA BENEFICIAR DIRECT AL SISTEMULUI DE INVATAMANT.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.