Buzoienii nu mai sunt la fel de interesați, ca în anii trecuți, să-și cumpere mașini noi prin programul RABLA. Concluzia aparține reprezentanților centrelor de colectare a autovehiculelor vechi care, spre deosebire de anii trecuți, de la debutul ultimei campanii demarate de Ministerul Mediului, nu prea au de lucru.Și asta pentru că numărul celor care își duc mașinile vechi la casat s-a redus drastic, anul acesta.
Dacă în 2010, în plină criză, centrele de colectare abia făceau față numărului mare de buzoieni care vroiau să renunțe la vechile mașini şi să obţină voucherele cu care să poată achiziţiona un nou autoturism, acum la aceleași unități bate vântul. Iar cifrele spun totul: la Buzău, în 2010 erau aduse la casat până la 100 de mașini pe zi. Acum, abia mai sunt 2-3 proprietari care renunță la rable, pentru un voucher care să-i ajute la achiziționarea unei mașini noi.
”Incomparabil, față de anul trecut. Mult mai slab. Dacă anul trecut, stătea lumea la coadă de noaptea să-și dea mașinile, acum abia mai sunt 2-3 mașini pe zi”, ne-a declarat Marian Lupu, administratorul unei firme înscrisă în programul RABLA.
Reprezentanţii centrului de colectare a maşinilor vechi pun această situaţie pe seama sărăciei şi nu sunt prea optimişti în ceea ce priveşte modul în care va evolua programul de înnoire a parcului auto în judeţ, până la final.
” Dacă în 2010, dădeam și 100 de vouchere pe zi, acum dăm 100 la 2-3 săptămâni, iar asta e la început, cu trecerea timpului vor fi și mai puține. Cine mai vrea să-și ia mașină nouă? Mulți vor să vândă voucherele nu să-și cumpere mașini dar și prețul la voucher a scăzut. Anul trecut, un voucher se vindea cu 7 milioane de lei vechi, acum le-a scăzut prețul”, a adăugat Marian Lupu.
Și comercianții de autoturisme noi sunt de părere că, în acest an, debutul programului RABLA a fost unul mai timid decât la precedentele ediții.
”Este adevărat că sunt mult mai puține solicitări de mașini noi față de anul trecut, dar cu toate astea, nu putem spune că programul RABLA nu funcționează. Este doar un început mai timid”, ne-a declarat Sorin Chiru, reprezentantul unui dealer de autoturisme de proveniență străină.
Chiar dacă ediția actuală a programului RABLA a demarat cu stângul, puțini fiind buzoienii care își mai duc mașinile uzate la casat, deținătorii de autovehicule mai vechi de 10 ani sunt aşteptaţi în continuare la centrele de colectare pentru a se descotorosi de ele. Pentru fiecare mașină veche, fiecare proprietar primește un tichet în valoare de 3.800 de lei. Atunci când cumpără un automobil nou, o persoană nu poate folosi mai mult de 3 astfel de tichete, a căror valoare se scade din preţul final al maşinii.
Cristina DINULESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.