Un jandarm buzoian este cercetat de procurorii militari după ce în vara lui 2009, bărbatul a împiedicat soția unui pilot, decedat în urma unui accident aviatic la Costești, să-și vadă soțul sfârtecat în fusejajul aparatului de zbor prăbușit la pământ.

Jandarmul făcea parte dintr-un cordon de ordine în momentul în care femeia, al cărui soț s-a prăbușit cu avionul pe care îl pilota, a ajuns în zona tragediei și a încercat să treacă de oamenii legii, pentru a ajunge la cadavrul bărbatului. Pentru a nu vedea proporțiile tragediei, jandarmul a încercat să o împiedice pe femeia disperată care a alunecat.  În cădere, femeia acuză că și-a rupt piciorul și a fost nevoită să stea zile bune în spital pentru recuperare.

După ce și-a îngropat soțul, buzoianca a depus plângere  la Parchetul Militar împotriva jandarmului iar cercetările în acest caz sunt încă în derulare.

”E o plângere la Parchetul Militar împotriva unui subofițer care făcea parte din cordonul de ordine, un jandarm acuzat că atunci când a încercat s-o împiedice pe femeie să ajungă la avion, i-ar fi rupt piciorul. Deocamdată, sunt cercetări făcute de Parchetul Militar, totul a pronit de la momentul în care femeii i s-a interzis să se apropie,  a fost bruscată și și-a rupt piciorul”, ne-a declarat comandantul Jandarmeriei Buzău, Florin Micheten. Până acum, procurorii au chemat la audieri mai mulți martori ai incidentului, jandarmi, polițiști și pompieri, solicitând chiar imagini de la locul evenimentului.

Între timp, nici cauzele producerii tragediei de la Costești din august 2009, nu sunt foarte clare. Potrivit precizărilor făcute recent de soția pilotului decedat, Elena Ungureanu, ”până acum nu s-a ajuns la nici o concluzie privind cauzele accidentului de la Costesti. Conform sursei citate, exista un dosar penal care s-a întocmit în urma accidentului dar fără concluziile de la Autoritatea Aeronautică Română nu poate fi înaintat în Instanță pentru finalizare.”
Reamintim în august 2009, un avion ultrauşor s-a prăbuşit în localitatea buzoiană Costeşti. Pilotul Mihai Ungureanu, în vârstă de 50 de ani, era instructor la Aeroclubul de la Costeşti şi făcea antrement pentru un miting aerian pe un avion ultrauşor de tip ULM, care aparţinea companiei 7 UAU, a omului de afaceri Nicolae Penteliuc. Pilotul era singurul instructor pentru piloţii amatori de la Costeşti și avea aproximativ 2.000 de ore de zbor

Nicolae Penteliuc a adăugat că el, personal, a vrut să-l însoţească pe Ungureanu, însă pilotul l-a refuzat precizându-i că are de gând să efectueze unele manvre mai riscante pentru care aparatul nu trebuie să fie la capacitate maximă.

Penteliuc a estimat că aparatul de zbor s-ar fi prăbuşit de la circa 100-150 de metri în momentul în care pilotul ar fi intrat într-un viraj şi nu ar fi apreciat, probabil, în mod corect distanţa faţă de sol.

Ciprian STERIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.