RIUIP, încă un instrument de intimidare a profesorilor, în mâna autorităţilor

Vechiul RODIS (Regulament de Organizare şi Desfăşurare al Inspecţiilor Şcolare), încheiat, printre altele, recent, în Grupul Şcolar Agricol Rîmnicu Sărat, va fi înlocuit de un nou regulament care va avea trei nivele de aplicare. „Sperietoarea” şcolilor, în special a directorilor şi a profesorilor, va fi astfel mult mai prezentă în activitatea unităţilor de învăţământ şi se va solda cu calificativele „Bine”, „Acceptabil” şi „Slab”.

Noul „Regulament de inspecţii a unităţilor de învăţământ preuniversitar” (RIUIP) are ca scop principal declarat „evaluarea oficială de către instituțiile abilitate prin lege (Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului —MECTS sau inspectoratele școlare, după caz) a realizării scopurilor și obiectivelor proprii diferitelor categorii de unități de învățământ, așa cum sunt acestea definite prin legislația în vigoare”.

 

RIUIP va fi de trei feluri, mărind cantitativ prezenţa reprezentanţilor autorităţii din educaţie în unităţile din subordine. Oamenii ministrului Educaţiei şi cei ai şefului Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) vor face inspecţii „generale”, „tematice” şi „de specialitate”, urmărind tot ce mişcă în reţeaua şcolară. Aşa cum spune regulamentul, inspectorii „vor ține cont de faptul că rolul inspecției este unul de evaluare și de sprijin/consiliere, și nu unul de control excesiv birocratic”, „nu își vor folosi funcția în scopul obținerii de profituri personale”, „nu vor interveni în timpul lecției decât dacă observă că profesorul pune în pericol viața, sănătatea elevilor, a lui sau a asistenței” şi „nu vor solicita personalului didactic date, informații sau lucruri nerelevante”.

 

Conform declaraţiilor Florinei Stoian, şefa IŞJ Buzău, „săptămîna aceasta este în curs de desfăşurare inspecţia RODIS la Grup Şcolar Agricol Rîmnicu Sărat. Este a treia şcoală din calendarul semestrial al inspecţiilor de tip RODIS. Rapoartele vor fi prezentate în Consiliul profesoral şi vor fi aduse la cunoştinţă comunităţiilor locale şi părinţilor”.

 

S.D.

5 COMENTARII

  1. Vezi de treabă, domnule! Inspecţii tematice, au fost de când e lumea. E aceaşi Mărie , cu altă pălărie! Să zică şi ei că au făcut ceva. Vax !Înspectţia în învîţîmânt ar trebui să fie subordonată unui organism APOLITIC, în cazul României Preşedenţiei republicii: Corpul de control, evaluare şi îndrumare a a învăţământului si să se realizeze, în primă fază din inspectorii de specialitate şi managerii inspectori, urmând ca acreditarea să se facă după studii, cunoştinţe manageriale, şi examen de competenţă în faţa unei comisii universitare. Cine să facă????????? Funieriu?????????? hai că apucă plânsul!!!!!

  2. P.S. Din nefericire la noi, numai cine nu a vrut nu are diplomă de profesor, învăţător, educator, în special în ultimii cinci-şase ani! Acum ar trebui făcută o atestare pe post de anvergură prin care să se stabilească valorile în ordinea competenţei nu a dosarului plin cu hârtii de la CCD! Vai de mine, ce de atestate, ce de atestate, luate contra cost, bineînţeles!

  3. Ce părere aveţi despre examenele de titularizare organizate în ultimi doi ani?
    Pentru susţinerea Definitivatului, noua lege a educaţiei prevede un e xamen scris, simiolar cu cel de titularizare. apropo de o validare serioasă a competenţelor diddactice ale profesorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.