Consiliul Județean trece la măsuri drastice pentru protejarea drumurilor județene. După ce în ultimii ani mai multe drumuri au fost reabilitate iar altele sunt în curs de modernizare conducerea Consiliului Județean face un prim pas pentru protejarea lor. Astfel transporturile peste limita admisă nu vor mai putea fi făcute decât contracost și asta după ce s-a constatat că principala cauză care duce la deteriorarea șoselelor sunt camioanele încărcate până la refuz în special cu lemne dar și cu alte mărfuri. Aleșii județeni au aprobat, marți, un nou regulament potrivit căruia pentru efectuarea transporturilor cu greutate mare transportatorii vor trebui să obțină o autorizație specială pentru transport pentru care vor trebui să plătească taxe. În cazul în care nu își obțin documentele necesare  și sunt prinși transportatorii vor avea de plătit amenzi usturătoare. Banii astfel obținuți vor fi folosiți pentru  întreținerea drumurilor.

„În ultima vreme tot mai mulți transportatori agabaritici aleg să utilizeze drumurile județene pentru că pe cele naționale riscă să fie amendați de către ISCTR. Astfel am venit cu un proiect de hotărâre care reglementează transporturile agabaritice pe drumurile județene. Transportatorii vor trebui să plătească anumite taxe pentru a putea circula cu mașinile grele pe drumurile din județ. Dacă nu își achită aceste taxe și vor fi prinși ei riscă amenzi destul de mari. În următoarea perioadă Consiliul Județean va achiziționa 8 cântare care vor fi amplasate pe drumurile județene la Săgeata, Săpoca, Vintilă Vodă, Gura Teghii, Buda, Merei, Odăile și Chiojdu”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean, Adrian Petre.

Conform proiectului aprobat luni de aleșii județeni există însă și autovehicule care vor fi scutite de plata acestor taxe. Este vorba de vehiculele deținute de unitățile Ministerului Apărării Naționale; vehiculele deținute de unitățile subordonate Ministerului Afacerilor Interne; vehiculele deținute de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi de către subunitățile acesteia; vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanță; vehiculele deținute de serviciile de urgență, astfel cum sunt reglementat prin Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea şi funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare; vehiculele care efectuează transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părți la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forțelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaționale, înființate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952; vehiculele care efectuează transporturi funerare; vehiculele care efectuează transporturi în cazul unor calamități sau dezastre naturale.

10 COMENTARII

  1. Legea spune ca tir-le pot transport 24 tone. Dar, minti luminate spun ca daca platesti, poti incarca 40 de tone, ca sa se refaca infrastructura stricata, datorata incarcaturii suplimentare! Oameni buni, de ce nu modifica legea, ca ar fi mai simplu? Dar legea sigurantei rutiere ce spune?

Dă-i un răspuns lui Ene Cristinel Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.