Circulația autovehiculelor de până la 7,5 tone, permisă oficial pe DN 10

0
350

Circulația pe drumul național 10, drum care leagă Buzăul de Brașov și pe care de ani buni, la nivel declarativ, nu pot circula autovehicule mai mari de 3,5 tone va fi redeschisă pentru autovehiculele de până la 7,5 tone. Decizia a fost luată în ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență după ce Prefectura a solicitat administratorului drumului, prin mai multe adrese, să comunice dacă din punct de vedere al rezistenței viaductului Giurca poate sau nu poate fi permis accesul autovehiculelor mai mari de 3,5 tone.

În urma corespondenței instituționale a reieșit că potrivit unei expertize din anul 2018 se impun o serie de restricții de gabarit însă în documentul oficial nu se face vorbire și la vreo interdicție de tonaj.

Prin urmare, pentru a rezolva într-o oarecare măsura problema transportatorilor care operează pe această rută Prefectura a făcut mai multe adrese către CNAIR și a invitat pe reprezentanții acesteia în ședința extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență desfășurată marți dimineața. Astfel, în urma luării la cunoștință a tuturor adreselor și a opiniilor exprimate în ședință de reprezentanții CNAIR membrii C.J.S.U. au luat decizia de a permite, legal, accesul către Brașov al autovehiculelor de până la 7,5 tone atât a celor care transportă persoane cât și a celor care transportă mărfuri.

Decizia nu cântărește pre mult pentru transportatorii de mărfuri care nu vor putea tranzita nici de acum în colo drumul spre Brașov așa cum și-ar dori ca să își poată desfășura afacerile dar face oarecum lumină în rândul transportatorilor de persoane care erau nevoiți să coboare călătorii la trecerea peste porțiunea de viaduct.

Decizia se va menține, dacă nu vor exista alte probleme, până la terminarea reparațiilor la Viaductul Giurca care urmează să intre în reparație la începutul anului viitor însă, în stilul românesc consacrat, se va reactiva anul viitor atunci când se vor aloca bani și vor începe lucrări de consolidare la Viaductul Grămăticu, următorul punct nevralgic de pe DN 10.

Totodată, ședința desfășurată marți a constituit un prilej pentru ca atât parte din autoritățile județene cât și reprezentanți ai transportatorilor să își verse oful în fața reprezentanților C.N.A.I.R. care au ignorat de ani buni problemele apărute pe DN 10.

”DN10 este într-o situație alarmantă de atația ani, dar de fiecare dată ori s-au făcut lucrări de dragul de a se face și apoi s-a revenit – vezi zona Ciuta, la Fântâna lui Mihai, s-au cheltuit bani aiurea în 2013-2014, ca apoi să revenim acolo să facem consolidarea. O să rezolvați la Giurca dar drumul are probleme grave… ori ne apucăm și facem o informare corectă acolo unde trebuie și facem expertize, ori… Eu mă bucur dacă o să ieșim vreodată din Regionala București că tot timpul mi se spune, chiar dacă reprezint autoritatea locală – Domnule, pentru Buzău nu avem bani, că băgăm bani în autostrada București-Constanța șamd… Este jenant, mie mi-e rușine, să trec pe Brașov. Cum ăia au bani la Brașov și trag măcar liniile de marcaj și în puțin asfalt, și la noi punem un petic… Nu se mai poate continua în felul acesta…”, i-a transmis Petre Emanoil Neagu reprezentantului C.N.A.I.R.

De cealaltă parte reprezentantul transportatorilor i-a recomandat celui al C.N.A.I.R. să închidă de tot drumul național 10 pentru că oricum transportatorii nu îl pot folosi si sunt nevoiți să utilizeze pentru a ajunge la Brașov DN1  cu costuri și timpi mult mai mari decât ceea ce și-au luat angajamentul în contracte pe care le au încheiate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.