GALERIE FOTO: Revoltă la Mărăcineni. Nemulțumiți că nu mai au autobuz, 200 de oameni au blocat, marți, DJ 203 K

6
498


Nemulțumiți de faptul că nu mai pot circula cu mijloacele de transport urban, localnicii din Mărăcineni s-au mobilizat pe Facebook și au ieșit, marți,  în stradă, blocând șoseaua și nepermițând  accesul mijloacelor de transport în comun care operează pe cursele județene.
Localnicii din Mărăcineni au sunat adunarea pe Facebook în jurul orei 11.00, în fața Primăriei din localitate, unde s-au strâns inițial circa 100 de protestatari care vreme de aproape o oră au traversat strada continuu permițând din când în când trecerea autovehiculelor care așteptau ordonate la trecerea de pietoni.
După circa o oră și-a făcut apariția și primul mijloc de transport iar conflictul a escaladat. Oamenii s-au năpustit cu mic cu mare în mijlocul drumului interzicând practic accesul oricărui microbuz sau autobuz ce efectuează transport pe drumul județean 203K.
Iritați de ceea ce li se întâmplă, oamenii și-au strigat nemulțumirea în fața camerelor de luat vederi dar și în fața polițiștilor și jandarmilor veniți să restabilească ordinea. Eforturile oamenilor legii au fost în zadar și lumea nu s-a dat dusă din stradă nici la apariția mascaților. Localnicii nu au permis trecerea decât a unei ambulanțe aflată în urgență. Polițiștii au încercat să devieze traficul mic pe străzile adiacente însă la un moment dat unul dintre microbuze a încercat să intre pe traseul destinat turismelor și atunci oamenii au sărit în fața mașinii, blocându-i accesul.
După câteva ore, la fața locului a ajuns și primarul comunei, Constantin Dumitru, însoțit de președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, și de subprefectul Sorin Gheorghe, care după o încercare nereușită de a le spune oamenilor problema în stradă au solicitat o delelegație de 10-20 de reprezentanți care să meargă la discuții pentru a li se prezenta situația de fapt.
Ajunși în sala de ședințe a Consiliului Local Mărăcineni, președintele Consiliului Județean Petre Emanoil Neagu le-a explicat nemulțumiților că situația de la Mărăcineni poate avea o rezolvare, însă acest lucru cere timp.
„Autobuzul 2 și maxi-taxi-urile 2M nu mai pot circula pe DJ 203K pentru că nu au licență pentru transportul pe drumurile județene. Această situație se va putea rezolva dar este nevoie de o convocare a Consiliului Județean pentru a aproba acordarea unei licențe de transport însă solicitarea trebuie să vină de la unitățile administrativ teritoriale direct interesate adică primăriile Buzău, Mărăcineni și Săpoca ”, a declarat președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, care a spus totodată că direct interesate  de obținerea unei astfel de licențe ar fi trebuit să fie unitățile administrativ teritoriale Buzău, Mărăcineni și Săpoca.
La rândul său, primarul comunei Mărăcineni, Constantin Dumitru, a mărturisit că nimeni nu s-a preocupat de această problemă dar și-a luat angajamentul să rezolve cât mai curând situația extremă.
„Este adevărat însă noi niciodată nu am știut că avem nevoie de o astfel de licență de transport. Problema de fapt este că până acum problema se rezolva când cineva dădea un telefon și spunea „lasă-i”. Acum, în zilele noastre acest lucru nu se mai poate. Trebuie să avem documentele pe care legea le cere și asta vom face. Eu vă rog să aveți răbdare pentru că lucrurile se vor rezolva însă ieșitul în stradă nu este o soluție”, a declarat primarul comunei Mărăcineni, Constantin Dumitru.
Discuțiile au continuat preț de aproape o oră iar la final atât președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, cât și primarul comunei Mărăcineni au promis nemulțumiților că vor  încerca să rezolve cât mai repede situația.
După discuțiile cu reprezentanții Consiliului Județean și ai Primăriei Mărăcineni, numărul nemulțumiților s-a mai redus, oamenii  începând  să plece către casele lor și să elibereze astfel drumul.
Problema cea mare va fi însă începând de lunea viitoare, atunci când elevii vor reveni în bănci. Numărul elevilor care fac naveta între Mărăcineni și Buzău este de ordinul sutelor. Localnicii spun că dacă problema nu va fi rezolvată nu vor ezita să își scoată copiii în stradă pentru a protesta lături de ei.
În situația în care mijloacele de transport urban nu mai au permisiunea să treacă podul, sarcina preluării călătorilor ar trebui să revină firmelor care au licențe de transport pe drumurile județene. Acestea nu ar avea însă capacitate de transport necesară pentru preluarea navetiștilor de la Mărăcineni în ciuda faptului că în caietul de sarcini cu care s-a licitat licența pe traseul respectiv este scris că unul din operatori ar trebui să asigure 53 de curse zilnic. Cu toate acestea, oamenii spun că mijloacele de transport în comun care vin de pe Valea Slănicului ar circula la intervale de o oră și ar fi mereu pline, fapt pentru care nici nu opresc pe raza comunei Mărăcineni.

6 COMENTARII

  1. De ce nu i se retrage licenta acelui operator care nu isi respecta contractul si sa ii fie incrediontat lui Transbus si traseu interjudetean chiar si pana la Lopatari? In alte orase de ce se poate ca operatorul de transport in comun sa aiba si trasee interjudetene si in Buzau nu se poate? uite ca in Bucuresti exista chair o ruta a lui RATB care leaga 2 orase 460B care merge la Buftea
    Transbus ar putea avea chiar 4 rute de 2. 2 care sa intoarca la pod, 2M care sa mearga pana la Matesti si 2C care sa mearga pana la Candesti si 2L care sa mearga pana la Loptari

    • De ce oare trebuie sa ne credem toti mai catolici decat Papa? de ce orea Transbus nu merge pina la Lopatari, Merei, Nehoiu? Poate veniti cu idea ca ARR-ul sa ii si oblige sa faca aceste curse sau consiliul judetean sa traga de ei sa ii roage cu licente la capat de pod. V-ati intrebat daca Transbus a solicitat vreodata licenta pentru transport intrajudetean? Sau daca particularii care mergeau pina la Matesti au facut-o? Va spun eu. NU. Nici unul din ei nu a facut-o pentru ca totul se rezolva cu telefonul de la partid si nimeni nu misca in front asa ca nu aveau de ce sa se mai oboseasca cu hartii. Iata ca vine o vreme cand nu se mai poate decat cu ce scrie la lege. Singurii vinovati de situatia create sunt operatorii de transport, Transbus si particularii, care nu au avut nici o grija sa intre in legalitate de 8 ani. Democratia e costisitoare si asta trebuie sa inteleaga cu totii

  2. Si merg oare fara licente domnu George?Nu cred. Problema doiului e ca nu are licenta si atat. Cine are traseul spre Lopatari si cum l-a obtinut este alta poveste si alt caz iar cei responsabili trebuie sa verifice si sa raspunda daca sunt neregului. Dar atat timp cat 2 si 2M nu au licente nu au ce cauta pe DJ chiar daca cel care are traseu are sau nu capacitatea de transport necesara

  3. Asa si cat timp dureaza ca sa se inainteze Consiliului judetean solicitarea de acordare a licentei de transport ?? Primariile au angajat o armata de functionari [ juristi,consilieri, PR-isti ] platiti cu bani grei nu cu minimul pe economie ca-n privat si nu sunt in stare sa intocmeasca urgent documentele eferente solicitarii licentei ? Le trebuie timp ? Cat timp :luni ,ani, mandate electorale ??
    Dati-i afara d-le primar si angajati alti tineri competenti ,dornici de munca .Deja aveti o bila neagra cu acel „n-am stiut ” .Nu pentru ca dvs n-ati stiut, ca nu aveti cum sa le stiti pe toate ci pt ca ati angajat un jurist incompetent care nu v-a atentionat ce prevede legea si ce trebuie facut pt a intra in legalitate.
    Cat dureaza convocarea Consiliului judetean si aprobarea [ ridicarea mainii] licentei ??
    Dar este exact ca si-n Parlament:ca sa-si aprobe cresterile salariale si pensiile speciale ,au venit de acasa ,din vacanta de Craciun. Pt interesul cetateanului nu se poate nimic rezolva la urgenta caci trebuie mai intai studiat,analizat ,facuta o comisie, eventual un studiu de impact…de fezabilitate …de evaluare …de mama dr…..ului.
    ASTA E REALITATEA, TRAIM IN ROMANIA !!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.