Două zile de concediu s-au lăsat cu costuri substanțiale la telefonul mobil pentru un buzoian care a ales ca destinație Delta Dunării.
În urmă cu două săptămâni, Alexandru Grecu a decis să lase de-o parte treburile zilnice pentru a petrece două zile pe canalele Deltei. Surpriza a venit însă odată cu întoarcerea acasă când a constatat un cost suplimentar exagerat de mare, apărut exact pe perioada cât a fost plecat. Indignat omul a cerut explicații la operatorul de telefonie mobilă iar răspunsul a fost uluitor. Convorbirile efectuate pe perioada sejurului apar înregistrate în roaming. Cum a fost posibil acest lucru? Destul de simplu, susțin specialiștii în telefonie mobilă. Întrucât calitatea semnalului în zonele din apropierea granițelor este destul de slabă, telefonul lui Alexandru Grecu s-a conectat la rețeaua operatorului de telefonie din Ucraina și, astfel, convorbirile buzoianului au fost taxate ca si cum el s-ar fi aflat în țara vecină.
În urma numeroaselor încercări de a clarifica situația și de a plăti un cost rezonabil pentru convorbirile efectuate până la urmă de pe teritoriu național, Alexandru Grecu s-a lovit de refuzul categoric al reprezentanților companiei de telefonie mobilă. Pentru că nu au vrut sub nici o formă să îi deducă cheltuiala suplimentară pentru convorbirile avute în cele două zile de concediu, buzoianul a decis să se adreseze în primă instanță comisarilor de la Protecția Consumatorului iar dacă problema nu îi va fi rezolvată să se adreseze instanței de judecată.
„Eu am vorbit de pe teritoriul național, am chitanțe care dovedesc locurile în care m-am aflat. Dacă Delta Dunării aparține de Ucraina atunci să se spună clar să știm ce avem de făcut dar eu nici măcar pașaport nu am, așa că nu aveam cum să trec granița. Nu cred că este un lucru normal să plătesc convorbirile avute în țară la tarifele de roaming și pentru asta sunt dispus să mă adresez justiției”, a declarat Adrian Grecu.
Concomitent cu acțiunile sale Alexandru Grecu a decis, astăzi, să protesteze într-un mod inedit față de nedreptatea care susține că i s-a făcut. Pentru că astăzi era ultima zi de plată a abonamentului, bărbatul s-a prezentat la casieria operatorului cu un sac plin de monede de 5 și 10 bani.
Deși ar fi vrut să plătească factura integral cu mărunțiș, Alexandru Grecu nu a reușit să găsească la băncile din Buzău atâtea monede: „Astăzi am decis să le plătesc cu aceeași monedă. Chiar dacă dânșii nu m-au rezolvat pe mine, eu i-am rezolvat pe ei într-un fel, achitîndu-le o parte din factură în monede. Casierul, de o amabilitate deosebită, a numărat timp de 35-40 de minute mulțumit că i-am adus monedă care nu se prea găsește. Aș fi vrut să plătesc mai mult în bani mărunți însă nu am găsit. După ce am căutat la mai multe bănci din oraș și nu mai aveam timp pentru că astăzi era ultima zi în care trebuia să plătesc factura iar eu față de ei nu am întârziat nciodată nici măcar o zi, m-am decis să le achit cu mărunt numai o parte din bani.”
Până la urmă, buzoianul a plătit la operatorul de telefonie mobilă jumătate din suma datorată numai cu mărunțiș, spre mirarea casierului care n-a avut încotro și a încasat banii.
Ciprian STERIAN