Începând de astăzi, 10 mai, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă lansează semenilor o provocare, aceea de a deveni voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă din România.

Proiectul, intitulat „Salvator din pasiune”, se va derula în perioada 10 mai – 29 iulie a.c., interval de timp structurat în trei etape ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor, analizarea dosarelor și  încheierea contractelor de voluntariat.

 

Demersul are la bază beneficiile activităţilor de voluntariat, fără scop lucrativ şi fără remuneraţie, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice, activităţi ce sunt materializate în sprijinul acordat comunităţii pe timpul situaţiilor de urgenţă, dar şi pentru prevenirea lor.

După parcurgerea unor programe de pregătire, activităţile derulate alături de efectivele de pompieri vor consta în participarea la misiunile de intervenție, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv.

La nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Neron Lupaşcu” al judeţului Buzău sunt disponibile 40 de locuri pentru cei care doresc să se alăture voluntar salvatorilor, condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească aceştia fiind următoarele:

  • vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
  • apt din punct de vedere medical;
  • să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiuni lor cu intenţie;
  • să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.

Dosarul candidatului trebuie să conţină: cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală  şi acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.

Perioadă de  recrutare şi înscrieri este: 10.05 – 17.06.2016, perioadă pentru analiza dosarului este: 20.06 – 08.07.2016, iar perioada destinată încheierii contractelor de voluntariat este 11.07 – 29.07.2016.

Informaţii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obţinute accesând site-ul instituţiei noastre – www.isubuzau.ro – sau la sediul inspectoratului din municipiul Buzău, strada Bistriţei, nr. 51, structură la nivelul căreia veți putea confirma valențele profesiei de salvator.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.