Angela MAZDRAG
Medicii de familie din Buzău se plâng că nu pot activa cardurile de sănătate ale pacienților întrucât programul în care se face activarea când funcționează când nu, în unele situații cardurile ajungând să fie blocate după mai multe încercări eșuate.
Potrivit președintelui Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie, Angela Mazdrag, activarea cardurilor de sănătate, o operațiune despre care Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunța că va dura circa 30 de secunde, ajunge să ia unui medic de familie și 10 minute, timp în care pacienții așteaptă nervoși în cabinetele medicale. Sursa citată a precizat că în multe situații, programul dă erori iar după mai multe încercări eșuate, cardul se blochează, situație în care pacientul fie este pus pe drumuri și trimis la Casa de Asigurări pentru a-i fi deblocat cardul de sănătate, fie medicul trebuie să sune pentru asistență.
”Am în cabinet un pacient iritat, și pe bună dreptate, care așteaptă de minute bune să-i activez cardul de sănătate. Îmi spune că este invalid cardul. L-am trimis pe om la Casa de Asigurări să-i verifice cardul, Casa a verificat, nu știu ce a verificat, ce nu a verificat, a spus la final că noi, medicii suntem proști, că nu știm să lucrăm cu ele. Am avut alt pacient înainte, mi-a luat 9 minute și trei încercări să activăm cardul. Acest program când funcționează când nu, săptămâna trecută nu a funcționat trei zile, acum iar nu, sunt cu carduri pe casă și nu le pot activa. Mai mult, am avut situații în care cardurile activate au apărut acum ca inactive”, a declarat luni la prânz dr. Angela Mazdrag.
Sursa citată a precizat că a semnalat problema Casei de Asigurări însă neajunsurile nu au fost înlăturate, probleme similare fiindu-i semnalate atât de medicii din județul Buzău dar și alte județe.
” De azi dimineață toata lumea îmi spune același lucru. Că nu se pat activa aceste carduri. În programul e-card apare- activare eșuată, mai aveți dreptul la x încercări, încercări al căror număr este limitat, apoi se blochează cardul și ori trimit pacientul la Casă, îl pun pe drumuri, ori dau telefon la CNAS să verifice. Sunt probleme și asta le transmit celor de la Casa de Asigurări-haideți să ne ajutăm reciproc, ei spun că suntem proști și că nu știm să lucram cu ele. Acest sistem trebuie să funcționeze cum a funcționat și rețeta electronică, dar să nu ne jignească, ci să facă ceva pentru ca lucrurile să meargă”, a mai spus Angela Mazdrag.
De altfel, președintele Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie, Angela Mazdrag, a transmis un mesaj și către asigurați pentru a da dovadă de înțelegere în aceste zile când funcționarea cardului de sănătate lasă de dorit.
” (…)Medicii de familie și-au asumat partea lor contractuală și au achiziționat din fonduri proprii cititoare de card, abonamente internet, softuri pentru cabinete, semnătură electronică. Medicii nu-și pot asuma însă și modul de funcționare a sistemului. Modul defectuos și greoi de funcționare a sistemului este în totalitate în responsabilitatea CNAS în ceea ce privește: emiterea cardului sau adeverinței, blocarea și deblocarea cardului, funcționarea softului la nivel național, capacitatea de lucru a serverelor CEAS (cardul electronic asigurări sănătate) la care se adaugă și funcționarea rețelelor de internet sau a rețelelor electrice. De circa două luni de zile medicii de familie lucrează cu cardurile dar pe măsură ce tot mai mulți folosesc sistemul acesta se blochează, ajungând să stăm cu un pacient zeci de minute fără să putem să-i oferim serviciile medicale reale de care are nevoie. Stimati pacienți, medicul vostru de familie este numai medic, nu-i programator, nu-i telefonist nici poștaș, nici dispecer. Medicul vostru de familie este lângă voi pentru servicii medicale, pentru consultații medicale, pentru acte medicale. Nu lăsați decidenții să vă transforme medicul in altceva. Medicul trebuie să facă doar medicina pentru care s-a pregătit ani de zile și continuă să se pregătească”, se arată într-un mesaj adresat pacienților.
În același mesaj, se menționează că funcționarea corectă a sistemului sanitar este responsabilitatea CNAS-ului, Ministerului Sănătății și Guvernului României.
”Vă rugăm să nu vă supărați, nu vă revoltați, nu vă înjurați medicul de familie dacă din cauza diverselor disfuncționalității ale sistemului electronic impus medicului dumneavoastră nu va putea să vă ofere servicii în sistemul de asigurări de sănătate”, se mai arată în mesajul adresat public pacienților de către reprezentanții Federației Naționale a patronatelor Medicilor de Familie.
Probleme în ceea ce privește cardul de sănătate au fost semnalate și de reprezentanții Spitalului Județean Buzău.
,,Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău are achiziţionate cititoarele de carduri pentru secțiile unității medicale inclusiv în Ambulatoriu de Specialitate. În momentul de faţă , Casa de Asigurări de Sănătate are blocat sistemul. Cei mai mulţi pacienţi care s-au prezentat la Spitalul Judeţean au declarat că nu au cardul de sănătate activat. Vin mulți pacienți cu cardurile de sănătate fără a fi activate iar medicii nu le pot activa din cauza programului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean Buzău, Adriana Bratosin. În replică, Simona Anghel de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Buzău a declarat că activarea cardurilor de sănătate se poate face la orice furnizor de servicii la care se duce pacientul, mai puțin la farmacii.
”Activarea cardurilor de sănătate se face la orice furnizor de servicii la care merge pacientul, mai puțin la farmacii. Activarea cardurilor e o operațiune care nu ar trebui să dureze. La CJAS Buzău sunt cozi de oameni care vin să și ridice cardurile, sunt cozi, dar nu de speriat, se face față. Angajații CJAS Buzău au lucrat și în timpul mini vacanței de Mai, tocmai pentru ca oamenii să-și poată ridica aceste carduri”, a declarat Simona Anghel de la CJAS Buzău.
În județul Buzău toți medicii au cititoare de carduri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.