planor in zborCăutările planorului dispărut săptămâna trecută, pentru care au fost mobilizate forțe fără precedent, este căutat în continuare în mai multe județe între care și Buzău.
La Buzău, căutările au început încă de duminică atunci când circa 50 de pompieri au luat la pas munții Siriului, cu punct final al traseului Lacul Vulturilor. Căutările au fost zadarnice până acum, dar echipele de salvatori au ordin clar să continue.
”Căutările pilotului planorului dispărut continuă şi astăzi, la operaţiune participând 1.200 de forţe alcătuite din pompieri ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, jandarmi montani, salvamontişti, poliţişti, militari, pădurari şi voluntari. Echipele de salvatori au la dispoziţie 181 de vehicule, autospeciale de teren şi şenilate.
Un elicopter al Inspectoratului General de Aviaţie al MAI se află la dispoziţia echipelor de la sol, fiind pregătit să acţioneze în caz de nevoie.
Misiunile de căutare se derulează astăzi pe mai multe trasee montane din judeţele Harghita, Covasna, Argeş, Buzău, Prahova, Braşov, Bacău şi Vrancea. Traseele au fost stabilite în urma şedinţei operative care a avut loc luni seară la nivelul punctului mobil de comandă din judeţul Braşov, la care au participat reprezentanţii tuturor structurilor implicate în misiunea de căutare”, transmit reprezentanții MAI.
Costurile unei operaţiuni de căutare precum cea a pilotului Mircea Crăciun şi planorului pilotat de acesta, ”mai ales pe calea aviatică”, se ridică la sute de mii de euro, a declarat, luni, secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat, care a precizat însă că nu există ”un buget limită”.
”Costurile unei căutări de acest gen sunt foarte mari, mai ales pe calea aviatică se ridică la sute de mii de euro. Dar căutarea-salvarea este una din misiunile pe care orice stat le face când are astfel de situaţie până ce se convinge că a făcut absolut orice este necesar ca să găsească nava sau persoana care este dispărută. Există fonduri care sunt prevăzute, dar nu există buget limită, care atunci când îl atingem să oprim căutările. Acest lucru nu s-a pus niciodată în discuţie, dar există într-adevăr toate aspectele pe care le calculăm despre oportunitatea şi necesitatea unui mijloc de căutare la un anumit moment şi la un anumit moment pot să spui că acest mijloc nu mai este necesar, pentru că l-am folosit în toate zonele şi nu am găsit nimic“, a spus Arafat.
Potrivit unui comunicat transmis, luni seară, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontişti, poliţişti, militari şi voluntari au verificat, în cursul zilei, 50 de trasee montane.
Începând de vineri dimineaţă, ”au fost mobilizate resurse aeriene importante de la Inspectoratul General de Aviaţie al MAI şi de la MApN”, care au monitorizat zone montane din nouă judeţe, pe o suprafaţă situată între Munţii Făgăraş, Leaota, Bucegi – Întorsătura Buzăului – Piatra Neamţ, conform MAI. La aceste misiuni au participat şi piloţi civili ai Aeroclubului României.
Conform sursei citate, zilnic, ”la acţiunile de căutare la sol au participat, în medie, peste 900 de forţe, misiunile ajungând şi până la 12 ore de efort susţinut în zone montane împădurite şi greu accesibile”. De asemenea, în cele patru zile de căutări s-au parcurs 129 de trasee montane.
”Căutările terestre vor continua şi în zilele următoare în zonele unde astăzi nu s-a reuşit parcurgerea perimetrelor repartizate, singurele forţe care se vor întoarce la unităţi fiind cele din Dâmboviţa şi Sibiu unde activităţile au fost finalizate”, se precizează în comunicat.
Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul în 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul cu care a zburat îl închiriase de la o firmă din străinătate şi îl testa pentru prima dată după asamblare, iar Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe pentru a-şi lua zborul din Masivul Postăvarul.
Joi, comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, afirma că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”, potrivit unui comunicat de vineri al ROMATSA.
Tot joi, procurori ai Parchetului Curţii de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unităţi constituindu-se un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.
ROMATSA anunţa că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil joi, la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal.
De asemenea, sursa citată menţiona că, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru zborul în această clasă de spaţiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul
Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere, aparatul de zbor decolând joi la amiază de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.