Datele statistice privind situaţia şcolară a elevilor pe semestrul I al anului şcolar 2010-2011, indică acelaşi fenomen generalizat al absenteismului, „chiulul” sau imposibilitatea de a frecventa şcoala. Însă un alt fel de „chiul” este neprezentarea totală a copiilor la şcoală, lucru sesizabil prin comparaţia numărului copiilor existenţi în datele demografice ale judeţului, cu numărul celor înscrişi într-o formă de învăţământ. Iar primii mari absenţi sunt preşcolarii.

Raportul pe anul şcolar trecut, întocmit de Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău, arată că, din peste 4700 de copii cu vârsta de 3 ani, nici 60% nu erau cuprinşi în grădiniţe. Explicaţiile sunt uşor de dedus, preşcolarii fiind ţinuţi acasă, norocoşii fiind crescuţi de bunici sau de părinţi responsabili. Raportul se schimbă pe o curbă ascendentă la vârsta de patru ani, unde „doar” o mie de copii nu apăreau înscrişi la grădiniţă, din totalul înregistrat demografic, iar cifrele arată relativ optimist spre 5 şi 6 ani, vârste la care, de regulă, se frecventează grupa mare şi grupa pregătitoare.

Situaţia copiilor cu vârsta de 7 ani, unde, din totalul de peste 4400, doar 320 mai sunt la grădiniţă, are explicaţia că diferenţa este cuprinsă în clasa I. Părinţii se grăbesc să-şi înscrie copiii în învăţământul primar, chiar dacă specialiştii remarcă nu de puţine ori nepotrivirea profilului psihologic al copilului cu cerinţele înscrierii în clasa I. Graba părinţilor este forţată şi de lipsa locurilor în grădiniţele din mediul urban, mai cu seamă în cele centrale, considerate performante sau în grădiniţele cu program prelungit. Tot pentru anul trecut, raportul citat arată că, în timp ce peste 12 mii de copii erau cuprinşi în grădiniţe cu program normal, numai 2700 sunt în grădiniţe cu program prelungit.

Sorin DINCO

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.