posta

Recentele restructurări de la Poșta Română dau bătăi de cap atât angajaților rămași cât și clienților care sunt nevoiți să petreacă ore în șir la cozi interminabile, fie și doar pentru a intra în posesia unui plic recomandat sau a unui talon de pensie. La nivelul județului Buzău la ultima restructurare de la nivelul Poștei Române au plecat acasă în jur de 80 de persoane iar la nivelul municipiului Buzău două oficii poștale, cele din Micro XIV și din Micro III, au fost desființate și au rămas puncte de lucru cu personal redus. Mai mult, programul acestor puncte de lucru a fost redus de la perioada 7.00-20.00 cât era până la disponibilizare la doar 7 ore de lucru cu publicul între orele 9.00-16.00, adică exact în perioada în care majoritatea celor care au un loc de muncă sunt la serviciu.
Astfel, un buzoian care locuiește în zonele deservite de oficiile poștale din Micro XIV sau Micro III și are de ridicat un plic sau un colet trebuie să se învoiască de la serviciu pentru că altfel este în imposibilitatea de a intra în posesia lui.
Așa se face că de la disponibilizarea angajaților Poștei Române, în majoritatea ghișeelor s-a aglomerat simțitor iar în cele două oficii poștale din Micro XIV și Micro III angajații rămași țin piept cu greu nemulțumirilor oamenilor.

Cei care ajung la ghișee și sunt nevoiți să stea ore în șir sunt nemulțumiți și de factorii poștali care nu ar livra plicurile recomandate la domiciliile adresanților și se mulțumesc doar să lase un aviz și să le predea la oficiul poștal contribuind astfel la formarea de cozi interminabile.

În replică, persoana care răspunde de factorii poștali din județ și care este totodată lider de sindicat, Ion Bogdan, spune că gradul de distribuire a scrisorilor este de aproape 90% și că la adresa factorilor poștali nu există reclamații cum că nu și-ar face treaba corespunzător.
„Eu m-am săturat de ce spune lumea. Ultimele 20 de reclamații înregistrate pe site-ul Poștei Române nu s-au confirmat. Mai mult, oamenii spun că nu au făcut nici o reclamație. În 13 ani de zile nu am avut 5-6 reclamații întemeiate. Cine vine și reclamă, verificăm, dar nu s-a întâmplat. Distribuim 400.000 de trimiteri pe lună și la volumul [sta de lucru ar trebui să îmi spargă lumea capul. Oricum, comportamentul oamenilor lasă de dorit și singurii „revoluționari” sunt la Poștă, ne scuipă, ne înjură, la bănci, la Poliție, la Gaze nu se întâmplă așa ceva”, spune Ion Bogdan.
Pe de altă parte, reprezentantul Poștei recunoaște că există o problemă creată de programul de lucru al celor două oficii poștale desființate.
„Soluția aleasă nu știu cât este de corectă pentru că se suprapune cu programul de lucru al tuturor celorlalte categorii. Acum trebuie să plece de la serviciu și dacă întârzie acolo îl pune absent și de aici se nasc multe nemulțumiri. Din păcate, ăsta este programul adoptat de companie după disponibilizare și din păcate există temeri că vor mai urma și altele”, a declarat liderul de sindicat Ion Bogdan.
Așa se face că și pe viitor, buzoienii deserviți de oficiile poștale din Micro XIV și Micro III vor trebui să se înarmeze cu multă răbdare dar și cu mult timp liber pentru a putea intra în posesia trimiterilor care nu sunt lăsate de poștași în cutia poștală. Dacă există sau nu soluții pentru remedierea situației și ce ar trebui să facă cei care nu pot ajunge la oficiile poștale în intervalul 9.00-16.00 am încercat să aflăm de la conducerea Oficiului Județean de Poștă Buzău, care însă nu a putut fi contactată până la ora publicării acestui material.
Ciprian STERIAN

2 COMENTARII

  1. Nu am primit nici un cupon de pensii desi Casa de pensii plateste serviciile pentru aducerea cupoanelor de pensii la domiciliu. Desfiintarea postei cu diriginti ca cel din mico 5_cine l-o fi tinand in brate?-este cea mai buna solutie, concomitent cu privatizarea ei!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.