TARAU Ionica

În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă 112, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991, iar din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Asociaţia ,,1 Iunie 2001” Buzău care militează de aproape 7 ani pentru accesul gratuit al persoanelor cu deficienţe de auz la numărul unic de urgenţă 112, reaminteşte cu această ocazie că va continua toate demersurile astfel încât în viitorul apropiat să nu mai existe diferenţe pentru persoanele cu handicap privind accesarea acestui serviciu.

,,Este o zi specială pentru Asociaţia 1 Iunie 2001Buzău   ţinând cont că că am avut o serie de demersuri pentru a facilita accesul gratuit al persoanelor cu deficienţe de auz la Serviciul 112. Am pornit pe acest drum încă din 2006 când, la Bacău,  am pus problema discriminării surdo-muţilor într-un cadru instituţional. După ani de drumuri făcute la autorităţi,  demersuri către instituţii şi sensibilizarea opiniei publice, am reuşit în 2011 să avem primul aviz pentru un proiect pilot care  a pornit la Buzău şi apoi a devenit un reper pentru  un acord la nivel naţional cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale . Vom continua demersurile  noastre  până când vom asigura tuturor persoanelor cu deficienţe de auz accesul neîngrădit şi gratuit la Serviciul 112. Este o speranţă a surdo-muţilor care nu va fi abandonată, a declarat Ionica Tarău, preşedintele Asociaţiei “1 Iunie 2001” Buzău.

Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie, jandarmerie, pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene. Administrator al Serviciului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale  cu care Asociaţia ,,1 Iunie 2001” colaborează pentru identificarea unor soluţii operaţionale privind  accesul surdo-muţilor la acest 112. ,,Soluţia pe care am propus-o este asigurarea unei interfeţe între persoanele cu deficienţe de auz şi responsabilii Serviciului 112 prin interpreţii în limbajul mimico-gestual. Apreciem colaborarea cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale precum şi cu celelalte instituţii ale statului care s-au implicat în asigurarea  acestei probleme şi suntem convinşi că în curând vom avea rezultate care vor bucura multe persoane cu handicap văduvite acum de acest serviciu” , a completat Ionica Tarău, preşedintele Asociaţiei “1 Iunie 2001” Buzău.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.