Iată şi tipul de cadru didactic vizat prin noua Lege a Educaţiei

Sărăcia din salariile lunare le-a determinat pe multe cadre didactice să depună dosare pentru obţinerea gradaţiei de merit, singurul „bonus” care se mai oferă în învăţământ, pentru performanţă la catedră. Jumătate dintre cereri aparţin celei mai lovite categorii de cadre didactice, educatoarele şi învăţătorii sau învăţătoarele.

Conform datelor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Buzău, peste 340 de dosare sunt în fază de finalizare a verificărilor, în vederea validării pentru acordarea gradaţiei de merit, un spor salarial care a „supravieţuit” tăierilor executate de guvernanţi, în 2009-2010. Metodologia de acordare stipulează că gradaţia „se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv al instituţiei de nivel superior şi reprezintă 25% din salariul de bază. Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani.” Astăzi, la IŞJ, sindicaliştii definitivează runda lor de control al dosarelor, începută luni, pe parcursul căreia sunt semnalate eventualele neclarităţi din documentele depuse de petenţi. Validarea finală se va face prin şedinţa Consiliului de administraţie al IŞJ, iar beneficiarii se vor bucura de bani abia de la salariile din octombrie 2011.

Din cele 340 dosare, aproape jumătate sunt ale cadrelor didactice din grădiniţe şi de la clasele I-IV, educatoarele şi învăţătorii fiind şi segmentul cel mai afectat de criza de posturi din învăţământ. Restrângerile de activitate din rândul acestora, spune Florina Stoian, şefa IŞJ, se pot rezolva prin vacantarea altor posturi de către cadrele care se pensionează. Pe de altă parte, numărul mare de dosare este influenţat şi de dispariţia salariului de merit, spor anual de 15% care se acorda în baza vechii legislaţii, stopat de guvernanţi. Astfel, profesorii merituoşi s-au orientat către gradaţiile de merit, pentru care trebuie să dovedească o activitate exemplară. Performerii de la catedră au de dovedit, printre altele, că au activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă, că au performanţe deosebite în inovarea didactică/managerială, că au participat la proiecte şi au favorizat creşterea prestigiului unităţii de învăţământ/conexe. Însă lucrurile nu sunt atât de simple, fiecare criteriu de selecţie fiind detaliat pe pagini întregi din metodologia de acordare.

S.D.

6 COMENTARII

  1. Gradațiile de merit au fost împărțite, ca de fiecare dată, cu dedicație apropiaților celor in comisii! A se vedea cum au fost depunctați profesori cu proiecte ce au primit recunoaștere internațională (locul 10 in Europa pentru una dintre instituțiile de invatamant din oras – locul I in România!). Degeaba te zbați și așezi interesele elevilor pe primul loc, pentru că indivizi precum D.C și D.F (iluștri anonimi de altfel) acordă gradații de merit celor care fie au spate, fie au pile!! Rușine!!! (profesor cu peste 10 proiecte europene nici măcar nu a fost băgat în seamă, în timp ce profesori cu hârtii fără valoare încasează bani de aiurea!) Oare poate că la ISJ Buzău diplomele emise de către organismele educaționale ale UE nu sunt recunoscute. Oricum, sunt curios ce părere vor avea cei din minister!

    • Aşa cum v-am mai spus, nici în chestiunea gradaţiilor nu a reclamat nimeni nimic. SÎP a controlat dosarele o săptămână întreagă şi, din nou, acelaşi nimic de reclamat. Vă întreb, dacă nici cel direct nedreptăţit nu o face, credeţi că se sesizează cineva în locul lui?

  2. 1. deocamdata sunt in stadiu de contestatie cei carora li se refuza aceste gradatii.
    2. dupa aceste contestatii (care nu au nicio sansa de izbanda – trebuie respectati doar pasii legali) dosarele vor merge direct catre minister..este chestiune de timp.
    3. povestea cu implicarea sindicatelor in miscarea personalului…nu se sustine! In sală, la sedinta publica, se incearca intimidarea pe orice cai, in vazul tuturor! Discutati cu profesorii. Vedeti presiunile la care au fost supusi anumiti directori de acesti indivizi de pe la ISJ pe perioada grevei de la Buzau a personalului didactic (desi sincer sa fiu sunt convins ca de frica nu au nimic de comentat)!

    • Cunosc aceşti paşi despre care spuneţi şi în urma cărora lucurile cam rămân neschimbate. An de an. Jurnalistic vorbind, nu vă susţin părerea despre sindicate. Colegial (sunt şi eu profesor), vă spun că am huiduit cot la cot cu foştii generali ai şcolilor, Dumitru Ene (acesta, cam tăcut) şi George Balica (mai rezervat, dar oarecum activ), la mitingurile din cadrul grevei respective. Vedeţi ironia? Poate peste puţin timp ni se va alătura, cu fluierul sindicalist în gură, şi Florina Stoian. De aceea, dacă-mi permiteţi o glumă, nu i-am cerut bani pentru interviul de ieri: să şi-i pună deoparte, într-un fond personal de grevă. Asta, dacă între timp, fără susţinerea reciprocă profesori-sindicate, nu dispare şi bruma de mişcare sindicală. Aşadar, revin: de ce un cadru didactic merituos s-ar lăsa intimidat? Ce ar avea de pierdut mai mult decât demnitatea?

  3. 4. stiti ca directori de scoli, care isi semneaza singuri acte prin care dovedesc chipurile ca au intreprins activitati cu elevii, castiga gradatii de merit? Verificati un pic povestea gradatiilor de anul acesta! Cereti sa se faca publice toate dosarele celor care au aplicat pentru astfel de gradatii (am uitat..la ISJ Buzau acest lucru nu se va face in veci!).

  4. Dragi colegi, sa stiti ca la Cluj este si mai rau! Macar la voi s-au anuntat rezultatele pt. gradatiile de merit, dupa contestatii, jurnalistii v-au bagat in seama si oarecum sunteti sprijiniti de acestia, dar noi cei din Cluj, parca suntem ai nimanui! Este o mafie de nedescris, la isj. Cluj! Totul se rezolva numai pe pile si pe spaga. Profesori care n-au facut aproape nimic, sunt cu gradatii de merit. Ba mai mult, foarte multi inspectori si directori sunt admisi pe aceste liste, inclusiv inspectoarea adjuncta, Pop Mariana, a obtinut gradatie de merit. Ma intreb, oare ce-a facut atat de merituos, de i s-a acordat gradatia, mai ales ca salarul ei este destul mare?

    Domnule jurnalist, va rog din suflet sa verificati cele spuse mai sus, atat de mine, cat si de colegii din Buzau, sa vedeti ca este adevarat totul. Poate reusiti sa faceti auzite problemele noastre,celor de la Minister, in speranta ca acestia vor lua masuri de stopare a miseliilor pe care le fac inspectorii ( mita si iar mita! ).
    Oare cum de toti au reusit sa-si construiasca vile, v-ati pus cumva aceasta intrebare?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.