Începând de ieri Buzăul are parte de primul târg de carte organizat într-un spațiu mai puțin obișnuit. Centrul comercial Aurora Shopping Mall găzduiește între 11 – 16 septembrie târgul  BookLand care oferă buzoienilor interesați de lectură și nu numai atât cărți cât și muzică filme și jocuri.

Puteți citi în rândurile ce urmează ce oferă târgul de carte organizat în centrul comercial de la ieșirea din oraș dar și ce așteptări au organizatorii de la buzoieni.

 

Observatorul Buzoian: Cum, și când a luat naștere Caravana BookLand?

 

Sorin Lucaci:. BookLand a luat naştere în anul 2011, ca o alternativă viabilă la târgurile de carte existente deja pe piaţa românească, iar în 2012 se poziționează drept cel mai de anvergură proiect de acest gen, atât din punctul de vedere al acoperirii geografice, cît și al duratei. Suntem prezenți anul acesta în 39 orașeam pornit la drum pe 6 Martie și ne oprim abia pe 24 Decembrie 2012 – iar în fiecare oraș poposim câte 6 zile, cu mici excepții, în București și Constanța am stat două săptămâni.

Este un concept unic în România: târg urban de carte, organizat în centrele comerciale din marile orașe.

Coborând cartea din turnul de fildeș, motto-ul după care se ghidează este: „BookLand vine acolo unde oamenii sunt deja. Nu-i cheaăa, ci îi urmează!”

 

O.B.:Ce reprezintă în esență acest târg de carte?

 

S.L.:BookLand este un târg inedit, atipic, neconvenţional, un târg pe care, vreau să cred, şi l-au dorit mulţi români. Este o caravană care străbate 39 de oraşe ale ţării, timp de 42 de săptămâni şi care suplineşte atât absența celorlalte târguri de profil, cât și lipsa fizică a librăriilor din ţară, multe desfiinţate sau intrate în insolvenţă în ultimii ani, atât din cauza crizei, cât şi din cauza scăderii apetitului românilor pentru lectură. Din acest motiv am creat şi o librărie online (www.book-land.ro) care să rămână conectată în permanenţă la nevoia iubitorilor de carte, din fiecare oraș al țării. Cititorii își pot comanda titlurile dorite și prin intermediul acestei librării virtuale.

 

O.B.:Este al doilea an de caravană, de periplu prin toată ţara. Ce aduce inedit şi atractiv acest târg în comparaţie cu celelalte (Gaudeamus, Bookfest etc.), dar şi în raport cu librăriile? Care îi sunt obiectivele principale?

 

S.L.: În plus faţă de celelalte târguri aducem tocmai această noutate, faptul că încercăm să acoperim o mare suprafaţă din teritoriul ţării, să-i urmăm pe toţi iubitorii de carte, oriunde s-ar afla. Traseul generos al Caravanei şi evenimentele organizate în cadrul târgului, zic eu, fac diferenţa. Caravana BookLand organizează în fiecare oraș unde poposește, multe evenimente artistice și culturale: lecturi publice cu scriitori locali, expoziții de pictură și sculptură, momente artistice realizate de copiii de la Școlile Populare de artă, de la Palatul Copiilor, de elevi de la liceele de artă, tineri actori de la teatrele de păpuși, etc. Iar în raport cu librăriile existente, încercăm prin calitatea și diversitatea titlurilor prezentate să facem această diferenţă.

Pe parcursul Caravanei BookLand prin ţară, am avut ocazia de a cunoaşte oameni minunaţi, dornici să ne ajute în demersul nostru cultural de mediatizare şi promovare a cărţii. Poeţi, prozatori, critici literari, pictori, preşedinţi de filiale ale Uniunii Scriitorilor sau Artiştilor Plastici din România.

 

O.B.:Cum vi se pare piața de carte din România? Cum se descurcă editurile ân aceste vremuri de restriște?

 

S.L: Piața de carte din România este insuficient structurată și valorificată. Este o piață cu potențial, în continua mișcare, editurile fac eforturi disperate pentru a-și conserva resursele și portofoliul de titluri, pentru a trece cu bine peste această perioadă foarte dificilă din punct de vedere financiar. Din păcate industria carții din România nu este la fel de profitabilă ca cea din țările dezvoltate: Germania, Franța, Anglia. Iar criza financiară a atins fără doar și poate și domeniul cărții. Putem spune cu siguranță că piața de carte din România este în declin, și asta se reflectă și în activitatea târgurilor de profil.

 

 

O.B.:În ce oraşe aţi avut cele mai bune vânzări, cel mai mare succes?

 

S.L.: Cel mai mare succes, de departe, l-a reprezentat Braşovul. Într-adevăr este un oraş turistic şi asta s-a văzut în numărul foarte mare de vizitatori care au străbătut Piața Sfatului. După Brașov, aş putea să menţionez într-un fel de top, Timişoara, Bucureşti, Cluj, Constanţa.

 

O.B.:Consider extrem de binevenite evenimentele adiacente târgului de carte: dezbateri culturale, lecturi publice, spectacole ş.a.m.d. Cam câte acţiuni de acest fel au loc într-o stagiune?

 

S.L.: Nu am reuşit să le număram, mai ales că nu am închis stagiunea 2012, dar cred că de ordinul sutelor.

 

O.B.:Ce așteptări aveți de la publicul cititor din Buzău?

 

S.L.: Ne aflăm pentru prima dată la Buzău, și cum se spune în fotbal, „sperăm să facem o figură frumoasă”, să satisfacem dorința de lectură a buzoienilor, sperăm să nu-i dezamăgim. Venim cu peste 9000 de titluri de la peste 70 de edituri, deci o ofertă consistentă de carte, muzica, film și jocuri. Îi așteptăm pe booklanderii buzoieni la Aurora Shopping Mall, de marți, 11 septembrie, pănă duminică, 16 septembrie, cu promoții, concursuri și multe alte surprize.

Observatorul Buzoian

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.