Declarațiile de avere care trebuie completate de aleși dar si de directorii de instituții nu au fost luate niciodată cu adevărat în serios, și asta pentru că până acum nu au existat cazuri în care cineva să fie tras la răspundere. Din această cauză, semnatarii declarațiilor de avere își permit să treacă la rubricile respective doar ceea ce doresc și ce îi coafează, chiar dacă asta nu are nici o legătură cu realitatea.

Spre exemplu, conform declarației de avere, consilierul județean Ioan Faifer nu și-a încasat niciodată indemnizația cuvenită pentru activitatea prestată în miniparlamentul județean. Desigur, acest lucru rezultă din hârtii și chiar dacă este lider de sindicat nu trebuie să vă duceți cu gândul  că face această muncă în folosul comunității. Pe de altă parte, poate suma primită ca indemnizație pentru activitatea de consilier județean i se pare mult prea mică lui Faifer, și de aceea,  nu a luat-o în seamă în pofida faptului că lună de lună cardul i-a fost alimentat.

Nici colegul său de Consiliu Județean, Ion D. Popescu, nu apare că a obținut venituri din activitatea de consilier. Chiar dacă la un moment dat a ocupat inclusiv funcția de vicepreședinte al Consiliului Județean Buzău, în declarația de avere a lui Popescu apare că nu a încasat bani decât dintr-un singur loc, respectiv de la societatea Urbis Serv SRL. O altă inadvertență apare în momentul în care ne uităm la salariile obținute de Popescu pentru funcțiile deținute de-a lungul vremii la Urbis. Pe anii 2007, 2008 și 2009, salariile democrat liberalului  nu au fluctuat nici măcar cu un leu, în ciuda faptului că a trecut de la funcția de director executiv al societății la cea de director de marketing, și clar, a fost vorba de o schimbare pe ștatul de plată.

Tot cam așa stau lucrurile și în instituțiile deconcentrate. De pildă, directorul executiv  al DSV Buzău, Adonis Dragnea, notează în declarația sa de avere din 2010 dar și  în cea din 2009, câteva lucruri cel puțin ciudate. Dragnea scrie în cele 2 declaratii de avere că valoarea creditului contractat de la o instituție bancară ar fi, ba de de 40.000 de ROL(40 de mii lei vechi), ba de 70.000 RON (700milioane de lei vechi), deși data contractării și scadența rămân aceleași.

Și în ceea ce privește veniturile, directorul DSV Buzău este un tip extrem de stabil. Deși în cariera sa  au fost câteva modificări în ultimii ani, și în 2009 și în 2010,  Dragnea a primit fix același salariu anual, respectiv 74.018 RON.

Lovitura de grație vine însă la final. Semnăturile din cele două documente oficiale diferă extraordinar de mult și ne întrebăm care o fi cea reală?

Dar problema și inadvertențele în declarațiile de avere nu se manifestă doar în rândul aleșilor  locali. După preluarea mandatului de deputat în urmă cu trei ani, tânărul social-democrat buzoian Adrian Mocanu a scris în prima sa declarație de avere că deține 5 hectare de teren la ZMEIENI, localitate inexistentă. Ulterior, după ce presa a semnalat problema, tânărul deputat a remediat parțial greșeala din declarația de avere, pentru ca abia după o lună, să reușească să scrie corect numele localității buzoiene, Smeeni.

Problema nu este una nouă însă se perpetuează pe zi ce trece și grație organelor competente care ar trebui să verifice și să sancționeze greșelile întâmplătoare sau omisiunile făcute cu bună știință de cei care, vremelnic, ocupă anumite funcții publice.

Ciprian STERIAN

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.