Centrul pentru Studii Complexe a demarat, sâmbătă, la Buzău, un program pilot destinat identificării și antrenării tinerilor buzoieni cu vârste între 10-18 ani atrași de științele exacte și în special de cercetarea științifică. Programul desfășurat sub denumirea de „Școala Complementară Nexus” face parte din categoria activităților de educație nonformală și informală și își propune, în această etapă, să descopere și să sprijine tinerii în organizarea de activități, proiecte și acțiuni inter și transdisciplinare dedicate pregătirii pentru integrarea într-o activitate specifică Societății Cunoașterii.
Lansarea „Școlii Nexus” a avut loc sâmbătă în prezența președintelui Consiliului Județean Buzău, Cristi Bîgiu, a doctorului Florin Munteanu, inițiator al acestui program și președinte fondator al Centrului pentru Studii Complexe, a membrilor comitetului de inițiativă din Buzău dar și a câtorva profesori, părinți și elevi dornici să vadă pe viu ceea ce înseamnă „Școala complementară Nexus”.

„Școala Nexus” nu își propune să înlocuiască și să concureze cu școlile din sistemul de învățământ național ci dorește să ajute tinerii să înțeleagă mai bine și să aplice cunoștințele dobândite la orele de curs. Și pentru că „Școala Nexus” este un program nou, costurile și programul după care se vor desfășura întâlnirile se va stabili în urma feed-back-ului primit de organizatori de la buzoieni. Pentru aceasta, a fost elaborat un chestionar în care buzoienii își vor putea spune părerea despre inițiativa Centrului pentru Studii Complexe dar și cum ar fi dispuși să participe la programul ce poate schimba radical viața tinerilor buzoieni.

Ciprian STERIAN

6 COMENTARII

  1. Nexus, ca si Waldorf, ca si Step By Step, au la baza educatia lui Rudolf Steiner, cu mici modificari. Este o educatie necrestina, yoghina, teozofica, bazata pe o paradigma a educatiei total panteisto-nihilista. Daca va iubiti copiii, nu va duceti acolo, odraslele. Se fac tot felul de tehnici nonformale periculoase pentru psihicul, sufletul si trupul copiilor. Este NEW AGE curat, mascat de pseudo stiinta!

  2. De la ce poate să vină? de la ce are el mai mult. Rudolf Steiner e un mare om, dar n-are legătură cu Școala Nexus din Buzău (probabil că băiatul ăsta nici nu știe ce înseamnă nexus!). Școala Nexus e o chestiune complementară școlii normale, nu o alternativă. Le cam incurci, madmax, probabil că ai trecut prin vreo tehnică din aia periculoasă când erai mic… Iar știința complexității este știința fundamentală a secolului în care trăim, mai citește și altceva decât cărțile de mătănii!

  3. Ca si initiator al acestui program, va invit sa urmariti cateva ganduri prezentate in emisiuni de TV sau pur si simplu sa explorati pe Internet ceea ce se „ascunde” in spatele Stiintei Complexitatii si apoi putem comenta. Asadar:
    https://vimeo.com/48229475#at=0
    http://www.youtube.com/watch?v=XMgJIBSs2uM
    http://www.youtube.com/watch?v=OfwQUaymlEc&feature=related
    http://www.scribd.com/doc/90301259/NEXUS-program

    despre Stiinta Complexitatii ( ar fi bine daca cei care promoveaza asa numita filozofie New Age ar sti cate ceva din aceasta abordare neliniara a proceselor si fenomenelor din Natura)
    http://www.complexity.ecs.soton.ac.uk/
    http://www.scribd.com/doc/98794610/Manual-Fizica-clasa-a-XI-a-V2

    zeci de meserii noi de care nu se vorbeste, si care au la baza conceptele, teoriile, modelele formale din disciplinele ce alcatuiesc in ansamblu Stiinta Complexitatii:
    Sociofizica http://www.springer.com/social+sciences/book/978-1-4614-2031-6
    Jurisdinamica http://jurisdynamics.blogspot.ro/2012/08/an-introduction-to-value-at-risk.html
    Bio-electronica, infodinamica, Biosemiotica, nanotehnologie, MEMS, astro-geofizica, bio-astrofizica, memetica, epigenetica etc…

    O lume de potentialitati ce se deschide in fata celui ce are curajul sa exploreze informatia existenta in carti si reviste de specialitate… informatii ce se structureaza greu intr-un cadru formal… De aceea avem un loc – nu o scoala in sens traditional – in care punem tinerii cu deschidere catre stiintele exacte in contact cu teme de nivel academic, cu mentori din tara si din strainatate. Ii invatam sa gandeasca, sa foloseasca ca si unelte Calculatoarele, Internetul, retelele (si nu ca scop in sine, ca refugiu fata de o lume agresiva, in care orice ai face este rau )….

  4. Corect, domnule Munteanu. Si pentru profesori este buna initiativa. Si scoala formala trebuie sa se modifice permanent! Dinamismul sa ne caracterizeze. Cei ce invata acum vor intra in activitatea productiva peste multi qani. Succes!

  5. Madmax, eu am avut copilul la Step in clasele I-IV la Pedagogic si te pot contrazice. Un avantaj incontestabil este faptul ca doua invatatoare se ocupa de un numar mai mic de copii decat la o clasa de traditional. Materia este aceeasi, difera abordarea. Se pune accent pe lucrul in echipa, se dezvolta creativitatea… Ar fi foarte multe de spus. Nu intru in detalii inutile. Du-te si tu de curiozitate la o ora si dupa aia mai vorbim. Din punct de vedere al performantei, la sfarsitul clasei a V-a copiii din aceasta clasa step, se pozitionau in primul sfert in clasele unde au ajuns. Ca o concluzie la ce am scris mai sus, nu pot decat sa zambesc la ce ineptii debitezi. Daca Inchizitia ar fi supravietuit, cu siguranta ai fi avut un loc de munca asigurat acolo. Nu sunt impotriva religiei, a niciuneia. Suntem crestin-otodocsi mai mult ca traditie, fiindca ne-am nascut in acest spatiu geografic. Daca ne nasteam si cresteam in …Tibet sa zicem, eram, poate mai permisivi, mai deschisi si nu ne aratam coltii la cei care indraznesc sa creada in altceva.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.