
Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău scoate la concurs 23 de funcţii vacante de inspector şcolar, care vor trebui ocupate prin concurs. Este vorba despre:
1. inspector şcolar pentru management instituţional (1 normă);
2. inspector şcolar managementul resurselor umane (1 normă);
3. inspector şcolar pentru dezvoltarea resursei umane (1 normă);
4. inspector şcolar pentru educaţie permanentă şi activităţi extraşcolare (1 normă);
5. inspector şcolar pentru proiecte educaţionale (1 normă);
6. inspector şcolar pentru învăţământ particular şi alternative educaţionale (0,5 normă);
7. inspector şcolar pentru educaţie timpurie (1 normă);
8. inspector şcolar pentru învăţământ primar (1 normă);
9. inspector şcolar pentru limba şi literatura română (1 normă);
10. inspector şcolar pentru limbi moderne (1 normă);
11. inspector şcolar pentru limbi moderne (0,5 normă);
12. inspector şcolar pentru matematică (1 normă);
13. inspector şcolar pentru informatică şi resurse umane (1 normă);
14. inspector şcolar pentru fizică* – care va avea și atribuții pe specialitatea chimie (1 normă);
15. inspector şcolar pentru biologie şi monitorizarea programelor privind accesul la educaţie (1 normă);
16. inspector şcolar pentru geografie – cu atribuții pe specialitatea istorie(1 normă);
17. inspector şcolar pentru arte (0,5 normă);
18. inspector şcolar pentru religie (0,5 normă);
19. inspector şcolar pentru educaţie fizică şi sport (1 normă);
20. inspector şcolar pentru învăţământ profesional şi tehnic (1 normă);
21. inspector şcolar pentru învăţământ profesional şi tehnic (0,5 normă);
22. inspector şcolar pentru minorităţi naţionale (0,5 normă);
23. inspector şcolar pentru învăţământ special şi ştiinţe socio-umane (1 normă);
Concursul pentru ocuparea celor 23 de posturi se organizează în baza Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspectori şcolari din inspectoratele şcolare, în competiție putându-se înscrie orice cadru didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:
a) este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată cu diplomă de licenţă sau al ciclului II Bologna cu diplomă de master;
b) este titular, având încheiat contract de muncă individual pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor, cu vechime efectivă la catedră de minimum 7 ani în învăţământul preuniversitar;
c) a obţinut calificativul anual „foarte bine” în ultimii 5 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în aceeaşi perioadă, până la înscrierea la concurs;
d) nu a fost condamnat penal pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, îndrumare ori control prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de condamnare penală;
e) este apt din punct de vedere medical;
f) este membru al Corpului naţional de experţi în management educaţional, în conformitate cu prevederile art. 246 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.
Dosarele de înscriere trebuie să cuprindă:
a) opisul dosarului, în dublu exemplar. Dosarul se numerotează pe fiecare pagină, iar numărul total de pagini se consemnează în opis;
b) cererea de înscriere;
c) curriculumul vitae – redactat după modelul prevăzut în anexa nr. 3, susţinut cu documente doveditoare anexate;
d) copia certificatului de naştere şi, dacă este cazul, certificatului de căsătorie;
e) copia actului de titularizare într-o unitate de învăţământ preuniversitar;
f) copia dovezii calităţii de membru al corpului naţional de experţi în management educaţional;
g) copia adeverinţelor/certificatelor/diplomelor de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;
h) copia hotărârilor judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;
i) copia adeverinţelor/certificatelor/diplomelor care să ateste participarea la cursuri de formare continuă/în grupuri de lucru sau comisii constituite la nivel judeţean ori naţional;
j) copii legalizate ale actelor de studii; legalizarea acestora se face la notariat sau la alte autorităţi învestite cu acest drept;
k) adeverinţă de vechime la catedră, în specialitate, în învăţământul preuniversitar, în original;
l) adeverinţă cu calificativele din ultimii 5 ani, în original;
m) recomandare/aviz/certificat pentru anumite posturi/ specialităţi – teologie, minorităţi, învăţământ special, alternative educaţionale ş.a.*(candidații vor atașa la dosarul de înscriere recomandarea consiliului de administrație al instituției în care funcționează pentru postul de inspector școlar solicitat alături de recomandare/ aviz/ certificat pentru specialitățile mai sus menționate);
n) certificat medical;
o) cazier judiciar în original;
p) declaraţie pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică;
q) declaraţia pe propria răspundere privind veridicitatea conţinutului dosarului de candidatură, prevăzută în anexa nr. 13, și trebuie depuse în perioada 27 aprilie – 5 mai 2015 la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Buzău urmând ca testarea să aibă loc în perioada 21 mai – 5 iunie 2015.