Conform unei statistici realizate în ultimele trei luni de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, la nivelul județului Buzău, la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 114141 apeluri. Dintre acestea doar 25,60 % au fost reale restul dovedindu-se a fi false. Mai mult de jumătate din apelurile primite au fost transferate către Ambulanţă – 57,35 %, iar restul către celelalte instituții abilitate respectiv Poliţie – 35,38 %, Pompieri – SMURD – 5,67% şi Jandarmerie – 1,61% .
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. O mare parte dintre cei care apelează la 112 sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. În urma cercetărilor efectuate de organele abilitate din totalul de peste 84.000 de apeluri false s-a reușit identificarea și sancționarea a 60 de persoane ceea ce reprezinta un procent de 0,07%.
Din această cauză autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112 și să apeleze numărul de telefon doar când au cu adevarat o urgenţă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.