GALERIE FOTO &VIDEO:Ploaia, o piedică serioasă în desfăşurarea Castrol Extreme Adventure. Concurenţii întâmpină probleme serioase pe traseul imposibil de parcurs

0
172


Marți dimineață s-a dat startul ediției din 2011 a Castrol Extreme Adventure, cea mai complexă săptămână de off-road din România. Prima zi de concurs, catalogată de organizatori drept una ”de încălzire” nu a fost atât de ușoară pe cât se așteptau concurenții. Britanicul Graham Jarvis, câștigătorul din acest an al Red Bull Romaniacs, s-a impus, cum era de așteptat, la clasa Moto Extrem terminând traseul în mai puțin de trei ore. La finalul primei zile de concurs, Jarvis s-a declarat mulțumit de cei 65 de kilometri de traseu pregătiți de organizatori pentru prima zi de concurs: ”A fost un traseu frumos. Din păcate, am căzut destul de rău și mă jenează umărul drept. Pentru mine, Castrol Extrem Adventure este un foarte bun antrenament pentru navigația după GPS.”
Chiar dacă traseul primei zile a fost de acomodare, problemele nu au întârziat să apară. Piloții Dan Badea/Daniel Barbu (auto open), Valentin Radu/Alexandru Pavel (auto open), Bogdan Ciubotaru (moto extrem), Cătălin Crăciunescu (moto hobby) au abandonat cursa din cauza problemelor tehnice. Chiar și liderii Campionatului Național de off-road de la clasa Auto Extrem, Miko Istvan și Fiko Istvan au pierdut peste două ore în traseu, rezolvându-și anumite probleme tehnice. Cele două autoturisme Dacia Duster au ajuns la finiș după mai bine de 8 ore de la start iar una din ele nu a mai putut continua traseul în următoarea zi.
În cea de-a doua zi de concurs, organizatorii au pregătit un traseu ceva mai dificil și chiar dacă ploaia nu a căzut pe timpul nopții concurenții au avut parte de apă din belşug chiar pe timpul probelor.
Și în cea de-a doua zi, britanicul Graham Jarvis s-a impus în fața celorlalți concurenți și a terminat traseul de 75 de kilometri după 4 ore de la start iar la clasa auto extrem Echipajul Fiko Istvan și Miko Istvan au terminat primii traseul extrem de dificil, folosindu-se de troliu și lăsându-şi în urmă adversarii.
Ploaia torențială a răcorit, pe ultimii 10 kilometri de traseu concurenții de la Moto Old Boys și Moto Extrem dar a creat adevărate probleme și automobiliștilor de la Auto Open și Auto Extrem care au pierdut ore bune în noroi iar organizatorii au fost nevoiți să scurteze traseul la mai puțin de jumătate din distanța propusă inițial. Astfel, traseul de la Auto Extrem a fost micşorat cu 30 de kilometri iar cel de la Auto Open cu 39 de kilometri, după ce timp de câteva ore bune, concurenții nu au mai reușit să se miște pe o porțiune scurtă dar extrem de solicitantă. La clasa Auto Extrem, concurenții au pierdut mai bine de 5 ore pe o buclă de doar 1,2 kilometri iar cei de la Auto Open care s-au încăpățânat să termine traseul au parcurs 700 de metri în nu mai puțin de 6 ore. Ultimii concurenți de la clasa Auto Extrem, Bogdan Oprea și Romică Chiriac au ajuns în tabăra de pe malul Lacului Mocearu după miezul nopții, stabilind un record al consumului de carburant.
” Este incredibil cum a fost traseul în buclă. Astăzi, în cei 30 de km din traseu pe care i-am parcurs, am consumat 150 de litri de carburant. Am ramas fără benzină când mai aveam 100 de metri să ieșim din bucla aceea”, a declarat Romică Chiriac.
Urmează încă două zile de concurs în care, cu siguranță, doar cei mai buni vor reuși să ajungă la linia de sosire, urmând ca sâmbătă, în zona Lacului Mocearu, să se desfășoare proba de trial urmată de festivitatea de premiere.
Ciprian STERIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.