UPDATE: La Buzău, 90 de profesori s-au înscris pe 116 poziții de directori ori directori adjuncți. În urma testului grilă de luni, 13 cadre didactice au fost response. Restul de 77 de profesori vor continua examenul cu proba CV-ului și cu interviul, care vor avea loc în intervalul imediat următor.
În județul Buzău, înaintea acestui examen 83 de școli erau fără directori ori directori adjuncți numiți prin concurs. Și după examenul din această perioadă vor fi unități la cârma cărora vor fi șefi numiți cu delegație. În 23 de școli, mai ales din mediul rural, funcțiile de conducere nu au fost râvnite de nimeni ori cei care s-au înscris nu au strâns punctajul necesar pentru a intra în examenul proprius zis, astfel că în continuare vor avea directori numiți cu delegație, nu prin concurs, așa cum vrea Ministerul Educației.

Concursul naţional de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar a început luni, cu proba scrisă. La Buzău, sunt puse la bătaie peste 100 de posturi de directori și directori adjuncți de școli pe care concurează 90 de dascăli. În perioada 19-31 iulie, se vor desfăşura proba de evaluare a CV-urilor candidaţilor şi interviurile, conform programării stabilite de inspectoratele şcolare judeţene (ISJ), iar graficul desfăşurării acestor probe va fi afişat la sediile inspectoratelor şcolare, marţi, 18 iulie.
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ constă în trei probe. Proba scrisă presupune rezolvarea, în maximum 90 de minute, a unui test-grilă, în cadrul căruia sunt evaluate în proporţie de 50% cunoştinţe privind legislaţia specifică domeniului învăţământ preuniversitar şi în proporţie de 50% cunoştinţe privind managementul educaţional. La această probă, testul-grilă este diferenţiat pentru candidaţii înscrişi în vederea ocupării unei funcţii de conducere din unităţi de învăţământ preşcolar, respectiv pentru candidaţii înscrişi în vederea ocupării unei funcţii de conducere din celelalte unităţi de învăţământ. Analiza Curriculumului Vitae este realizată de comisia de concurs, în plen, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor şi punctajelor prevăzute în metodologia de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc veridicitatea afirmaţiilor din CV, iar la ultima probă, interviul, sunt apreciate calitatea şi modul de susţinere a ofertei manageriale, precum şi cunoştinţele privind legislaţia din domeniul învăţământ preuniversitar, raportată strict la specificul şi nivelul unităţii de învăţământ, mai spune Ministerul Educaţiei.
Probele sunt evaluate de comisii de concurs constituite, la nivelul inspectoratelor şcolare, din 5 persoane: un preşedinte (inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct/inspector şcolar) şi 4 membri (2 inspectori şcolari şi 2 directori din unităţi de învăţământ). Punctajele obţinute la fiecare probă se fac publice după încheierea probei respective, în aceeaşi zi, iar un candidat poate contesta punctajul acordat la oricare din probele de concurs în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor la ultima probă. Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult două zile lucrătoare de la înregistrarea acestora, astfel încât cel târziu în data de 2 august să fie afişate rezultatele finale ale concursului. Acestea vor fi validate de consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare cel târziu în data de 4 august, iar în perioada 21-23 august vor fi emise deciziile de numire în funcţie începând cu 1 septembrie, adaugă sursa citată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.