Cu scopul de a încuraja învăţarea limbilor străine si a cooperării transnaţionale, de a promova conştiinţa interculturală şi inovaţia în ceea ce priveşte metodele pedagogice şi tehnicile informaţionale, Şcoala cu cls. I-VIII nr. 7 Buzău a aplicat şi a obţinut finanţarea pentru un al patrulea proiect Comenius, intitulat ” Make the best of your students’ language learning”. Proiectul şcolar s-a desfăşurat pe o perioadă de 2 ani ( 2010-2012) şi s-a bazat pe cooperarea multilaterală între şcoli din următoarele ţări: Turcia –ţara coordonatoare, Polonia, Spania, Cehia şi România .
Prin acest proiect s-a încearcat identificarea procesului prin care elevii primesc informaţia. Diverse teste s-au aplicat pentru a categoriza stilurile de învăţare în : vizual, auditiv şi kenestezic. În urma acestor teste fiecare profesor şi-a adaptat stilul de predare pentru a crea un mediu în care elevul să se simtă în siguranţă în învăţarea unei limbi străine.
Obiectivele acestui proiect au fost îmbunătăţirea memoriei şi a imaginaţiei, dezvoltarea strategiilor de învăţare optime, transformarea eşecurilor în feedback pozitiv, dobândirea unui stil de învăţare care să stimuleze creativitatea şi explorarea proceselor de învăţare interactivă prin activităţi de povestire, ascultare de casete, explicaţii orale, cântece şi poezii, conversaţia pentru stilul de învăţare auditiv — piesa de teatru, mimă, teatru, joc de rol, flashcards pentru elevii cu stilul de învăţare kinestezic – obiecte de decor pentru scena de teatru şi grafice, video, fotografii, execrciţii scrise, texte şi explicaţii pentru elevii cu stilul de învăţare vizual – calendar, dictionar şi planse cu personajele din piesa de teatru.
Cooperarea a oferit partenerilor oportunitatea cunoaşterii reciproce a ţărilor, culturilor, modalităţilor de gândire şi stilurilor de viaţă şi, de asemenea, posibilitatea înţelegerii şi aprecierii acestora.
Reuniunile cu colegii din diferite ţări europene sunt o oportunitate oferită profesorilor de a cunoaşte alte sisteme educaţionale şi metode de predare ce pot inspira inovaţia în şcoală. Proiectul a permis elevilor să comunice într-o limbă străină, să lucreze în echipă pentru a realiza obiectivele propuse, să cunoască obiceiurile şi stilul de viaţă al elevilor din şcolile partenere.
În timpul întâlnirii de proiect din Buzău, România între 15-18.11.2010 au fost puse bazele proiectului. A fost ales logo-ul proiectului. Prin vot secret a fost ales desenul realizat de elevii Şcolii nr 7 Buzău. De asemenea s-au împărţit sarcinile de lucru pentru primul an de proiect (chestionarele, calendarul multicultural, dictionarul, blogul proiectului, piesa de teatru si chestionarele). În ultima seara a avut loc şi o serbare culturală unde invitatii au prezentat cate un dans tradiţional şi un cântec.
În timpul întâlnirii de proiect din la “Atatürk Primary School” Van, Turcia – în perioada 16-20.05.2011 – au avut loc următoarele activităţi: prezentarea scolii, o serbare, care a cuprins cantece si dansuri traditionale turce, întalnirile de lucru in care fiecare scoala participanta la proiect a pregatit o prezentare in Powerpoint a scolii si a orasului. A avut loc prezentarea primelor produse finale ale proiectului, realizate de Romania, calendarele ilustrate cu desenele elevilor din cele 5 tari. A fost apreciat faptul ca produsele au fost realizate cu sprijinul activ al elevilor. S-au purtat discutii in legatura cu modalitatile de imbunatatire a comunicarii, atat intre profesorii din scolile partenere, cat si intre elevi. Au avut loc intalniri importante si discutii cu autoritatile locale, guvernatorul provinciei si seful inspectoratului scolar din Van si guvernatorul provinciei si seful inspectoratului scolar din Ozalp, activitati in sprijinirea sistemului educational local, persoane implicate in viata culturala a regiunii, care au fost interesate de scopurile proiectului si care si-au manifestat disponibilitatea in a sprijini moral eforturile scolilor noastre.
In perioada 3-7 octombrie 2011 a avut loc vizita in Polonia la Borne Sulinowo. In cadrul acestei vizite elevii au realizat: un poster reprezentand un personaj din benzi desenate, scenariul pe baza unei legende locale, un afis ce reprezinta un personaj din piesa de teatru si materialul pentru un dictionar multilingual pe care il va realiza echipa din Spania. Echipa Romaniei a prezentat si un material PPT cu Scoala Nr. 7 Buzau si a prezentat un scurt spectacol de muzica si dansuri populare romanesti, in cadrul seratei culturale ce a avut loc in ultima seara. Elevii si profesorii insotitori au vizitat Scoala din Borne Sulinowo, au fost primiti cu ospitalitate la Primaria orasului, unde dna primar si responsabilul pe proiecte europene le-au oferit suveniruri specifice locului si le-au prezentat cateva lucruri interesante despre orasul gazda. Pe timpul vizitei copiii romani au locuit la familii poloneze, au legat prietenii si au comunicat si cu elevii din celelalte tari participante.
In perioada 7-11 mai 2012 a avut loc intalnirea de proiect din Spania, Palma de Mallorca. Pe parcursul intalnirii de proiect a fost vizitata scoala CP NA Penyal, au fost purtate discutii despre piesa de teatru, chestionarele asupra stilului de invatare realizate si interpretate de scoala din Turcia, imnul proiectului. Ulterior elevii scolii gazda au pus in scena piesa lor de teatru iar elevii oaspeti au putut face repetitii ale pieselor lor de teatru. Au fost de asemenea purtate discutii despre ultima intalnire de proiect din Cehia.
Ultima intalnire de proiect a avut loc in perioada 28 mai -1 iunie 2012, iar la aceasta intalnire s-au pus in scena toate piesele de teatru ale scolilor partenere in proiect, precum si interpretarea imnului proiectului. Fiecare tara partenera a creat si realizat scenariul unei legende locale, iar in timpul orelor de limba engleza le-au tradus. In orele de muzica au facut repetitii pentru piesa si au creat costume. Echipa Romaniei a prezentat o punere in scena a descoperirii Tezaurului “Closca cu puii de aur”.
Faptul ca elevii si-au imbunatatit abilitatile de comunicare in limba engleza, si-au dezvoltat calitatile de interrelationare si au dobandit cunostinte legate de cultura europeana sunt dovada ca proiectul si-a atins obiectivele, lasand urme care nu vor fi sterse o data cu trecerea timpului, ci, din contra, vor constitui un bagaj pretios pentru ficare dintre cei implicati, elevi şi profesori, in acest proiect.
Oana DOBRE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.