Trei unități bancare de pe raza județului Buzău au fost sancționate de la începutul anului de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor. Din multitudinea de reclamații înregistrate, doar trei au fost confirmate iar în două din cazuri comisarii de la Protecția Consumatorului au dat amenzi de 5.000 și respectiv 50.000 de lei. Cea mai mare sancțiune a primit-o Banca Comercială Română care a fost amendată cu suma de 50.000 de lei pentru că a modificat aleatoriu și fără o baza legală dobânda unui credit.
„În urma verificărilor efectuate s-a constatat că nu numai dobânzile s-au modificat fără justificare legală şi în mod aleatoriu, dar chiar de la începutul contractării creditului, dobânda aplicată a fost calculată eronat fapt pentru care s-a dispus sancționarea unității bancare cu suma de 50.000 de lei și obligația de a recalcula dobanda aferentă”, a declarat comisarul-șef al CJPC Buzău, Nicușor Dinulescu. Ca în toate aceste situații, unitatea bancară a contestat sancțiunea primită de la reprezentanții CJPC Buzău iar până la soluționarea cazului de către justiție amenda a fost suspendată.
O altă unitate bancară unde au fost constatate probleme este Unicredit Țiriac Bank. În acest caz, unitatea bancară a fost sancționată cu suma de 5.000 de lei pentru nerespectarea actului adițional semnat atât de către client cât și de către bancă fapt pentru care clientul a fost prejudiciat cu o sumă de bani. În urma confirmării acestor probleme pe lângă amenda de 5.000 de lei banca a fost obligată să restituie clientului suma încasată nejustificat.
Cea de-a treia și ultima neregulă constatată la o unitate bancară din cele peste 100 de reclamații înregistrate în anul 2012 la Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorului a fost constatată la filiala Buzău a Băncii Române pentru Dezvoltare. În acest caz, unitatea financiar bancară s-a ales doar cu un avertisment dat fiind că o parte din vină pentru situația reclamată aparținea clientului.
Toate celelalte reclamații primite de CJPC Buzău care vizau diverse nereguli la anumite unități bancare nu s-au confirmat. Comisarii de la Protecția Consumatorului le-au analizat și au constatat că în aceste cazuri vina pentru faptele reclamate aparține exclusiv petenților care nu au respectat întocmai termenii contractuali.

Ciprian STERIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.