Unitatea de Primire Urgenţe a Spitalului Județean face zilele acestea obiectul unor ample verificări demarate la ordinul subsecretarului de stat în Ministerul Sănătății, Raed Arafat. Verificări similare au loc în toate unitățile de primiri urgențe din țară iar controalele se realizează în mod încrucișat. Astfel, la Spitalul de Urgenţă din Buzău, în control au venit inspectorii DSP Timişoara iar specialiştii de la Buzău au descins în Gorj, acolo unde verifică modul de funcţionare şi organizare a unităţii de primire urgenţe a Spitalului Judeţean precum şi modul în care au fost cheltuite fondurile alocate de stat anul trecut. Controalele fac parte din strategia Ministerului Sănătăţii de a monitoriza şi îmbunătăţi activitatea UPU iar concluziile rapoartelor de control vor fi analizate de către o comisie ministerială şi vor sta la baza măsurilor şi deciziilor care se vor lua pentru dezvoltarea acestui sector în următorii doi ani.

La Spitalul Judeţean din Buzău, activitatea la Unitatea de Primiri Urgenţe se desfăşoară extrem de anevoios. În acest moment, doar cinci medici lucrează pe acest sector, și după plecarea doctorului Bogdan Cojocaru care avea specializare pe medicină de urgență, nici un alt doctor din cei rămași pe baricade nu este școlit clar pe acest segment, al medicinei de urgență. Practic, în acest moment, la UPU Buzău fac gărzi cinci medici, un rezident și patru doctori de familie, în timp ce numărul necesare de cadre medicale superioare pentru acoperirea acestui serviciu ar trebui să fie undeva la 8 sau chiar 10.
Și după ce că sunt puțini, medicii de la Urgențe se mai confruntă și cu o avalanșă de pacienți, fie că sunt cazuri urgente, fie că vorbim despre persoane care preferă să ajungă la spital, deşi ar putea foarte uşor să fie consultaţi de medicul de familie.
În aceste condiţii, controalele care au loc în aceste zile, la ordinul Ministerului Sănătăţii, sunt privite cu ochi buni de medicii rămaşi la UPU Buzău, care speră ca la finalul verificărilor ceva să se schimbe în bine.

În baza datelor obţinute la finalul inspecţiilor, săptămîna aceasta, responsabilii din Ministerul Sănătăţii vor stabili criteriile de alocare a banilor pentru aceste unităţi. Verificări ca cele care au loc în aceste zile la unităţile de primiri urgenţe s-au mai desfăşurat în urmă cu doi ani.

Cristina DINULESCU

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.