112

Cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic de Urgență 112, 40 de elevi de la Şcoala „G.E. Palade” şi Şcoala nr. 11, vor vizita luni Centrul Operaţional al Inspectoratului. De Poliție Județean Buzău acolo unde se recepționează apelurile venite prin 112. Elevii vor avea posibilitatea să observe cum se desfăşoară activitatea în locul unde se recepţionează apelurile de urgenţă adresate Poliţiei şi de unde sunt coordonate echipajele direcţionate să intervină pentru verificarea apelurilor de urgență.
În anul 2012, poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Buzău au intervenit pentru efectuarea de verificări cu privire la 12.934 de apeluri primite prin S.N.U.A.U. „112”, 6215 de intervenţii fiind în mediul urban şi 6719 în mediul rural.
De asemenea, în luna ianuarie 2013, poliţiştii au intervenit pentru verificarea a 551 de apeluri primite prin „112”, iar în 4 cazuri au fost puși pe drum degeaba.
Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Buzău au fost primite şi tratate 446.237 apeluri. Dintre acestea 27,49 % au fost reale şi 72,51 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 58,27 %, Poliţie – 32,29 %, Pompieri – SMURD – 6,33 % şi Jandarmerie – 3,10 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 329 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.

Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, „112” este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă „112” trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.