Anul 2015 a fost un an bun din punctul de vedere al reprezentantului Guvernului în teritoriu. Prefectul George Sava și-a susținut acest punct de vedere în fața șefilor de instituții deconcentrate care au participat la bilanțul activității Instituției Prefectului pe anul 2015.

În anul 2015, s-a înregistrat un număr de 935 petiţii din care 746 adresate direct Instituţiei Prefectului şi 189 remise spre soluţionare de către autorităţile centrale. Referitor la conţinutul solicitărilor, din totalul petiţiilor, 273 au fost pe fond funciar şi 662 au vizat soluţionarea altor categorii de probleme: ajutor social, plata asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav şi a îndemnizaţiilor persoanelor cu handicap grav, sesizări privind activitatea desfăşurată pe primari şi secretari, sesizări privind starea drumurilor comunale şi locale, despăgubiri acordate potrivit Legii nr. 10/2001, etc.
Din totalul de 935 de petiţii au fost redirecţionate spre competentă soluţionare către alte instituţii abilitate ale statului un număr de 443 petiţii.
Tot în anul 2015 au fost primiţi în audienţă 499 cetăţeni, din care 293 au depus petiţii. Din cei audiaţi 206 au fost reîndrumaţi către alte instituţii publice spre competentă soluţionare a problemelor ridicate, iar cele 293 petiţii depuse au fost soluţionate astfel: 166 au fost soluţionate pozitiv/parţial pozitiv, 34 soluţionate negativ, iar pentru 93 s-a declinat competenţa către alte instituţii.

George SAVA
„În ceea ce privește petițiile, 15 la sută dintre acestea sunt întemeiate iar restul sunt oameni care vin și reclamă probleme funciare, nepuneri în posesie, probleme în emiterea titlurilor deși nu au dreptul reconstituirii sau au pierdut toate termenele legale pentru aceasta sau au sentințe irevocabile care nu sunt în favoarea lor și atunci încearcă să le obțină pe cale administrativă ceea ce este o greșeală”, a explicat prefectul George Sava.

În anul care de abia a început, Instituția Prefectului și-a propus o serie de obiective pentru eficientizarea activității instituției cum ar fi: creşterea eficienţei Instituţiei Prefectului în activitatea de supraveghere a modului de aplicare a actelor normative la nivelul judeţului Buzău, întărirea capacităţii instituţionale în activitatea de verificare a legalităţii actelor administrative emise/adoptate de autorităţile administraţiei publice locale, creşterea gradului de monitorizare a modului de exercitare de către primari, respectiv preşedintele consiliului judeţean, a atribuţiilor delegate şi executate de către aceştia în numele statului, creşterea gradului de implicare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin prefectului în domeniul organizării şi desfăşurării alegerilor locale şi parlamentare, creşterea eficienţei în conducerea de către prefect a activităţii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale organizate în judeţul Buzău, creşterea gradului de informare a potenţialilor beneficiari din sectorul public şi privat, în vederea accesării fondurilor europene și îmbunătăţirea gradului de absorbţie a fondurilor care pot fi accesate prin programele operaţionale sectoriale aferente perioadei de programare 2014 – 2020, pentru sectorul public.

În ceea ce privește alegerile locale și parlamentare din acest an, reprezentanții Instituției Prefectului răsuflă oarecum ușurați, dat fiind că unele atribuții care cădeau în sarcina lor au fost preluate de Autoritatea Electorală Permanentă.
„Pentru alegerile din acest an, multe din atribuții au fost preluate de Autoritatea Electorală Permanentă. Centralizarea doritorilor de președinți sau vicepreședinți de secții de votare, desemnarea vicepreședinților sau înlocuirea președinților sau vicepreședinților se face prin tragere la sorți electronică de către AEP. Consider că acesta este un lucru bun pentru că nu se mai fac de Instituția Prefectului și astfel există transparență și se elimină suspiciunile nefondate care au existat la adresa instituției”, a încheiat prefectul George Sava.

2 COMENTARII

  1. […] În anul 2015, s-a înregistrat un număr de 935 petiţii din care 746 adresate direct Instituţiei Prefectului şi 189 remise spre soluţionare de către autorităţile centrale. Referitor la conţinutul solicitărilor, din totalul petiţiilor, 273 au fost pe fond funciar şi 662 au vizat soluţionarea altor categorii de probleme: ajutor social, plata asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav şi …mai multe stiri […]

  2. […] În anul 2015, s-a înregistrat un număr de 935 petiţii din care 746 adresate direct Instituţiei Prefectului şi 189 remise spre soluţionare de către autorităţile centrale. Referitor la conţinutul solicitărilor, din totalul petiţiilor, 273 au fost pe fond funciar şi 662 au vizat soluţionarea altor categorii de probleme: ajutor social, plata asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav şi Sursă știre […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.