Grand Prix-ul României a fost unul dintre cele mai reușite evenimente din cadrul Campionatului Mondial de Enduro. O recunosc mare parte dintre piloții sportivi care participă de ani buni la această competiție. Cu toate acestea, evenimentul organizat de Extreme Adventure Buzău riscă să nu mai aibă loc, în România,  în anii viitori. Motivul îl constituie lipsa de implicare a autorităților statului care nu au acordat nici o mână de ajutor și nici bani pentru desfășurarea unui eveniment care a promovat, în primul rând, țara.

Lovindu-se de refuzul Ministeruuil Educației, Cercetării, Tineratului și Sportului, cât și de cel al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, organizatorul Extreme Adventure Buzău cu sprijinul autorităților locale și cu implicarea voluntară a multor iubitori ai sportului cu motor, s-au încăpățânat să ducă, totuși,  la bun sfârșit evenimentul care a fost unul cât se poate de reușit, chiar dacă nu a beneficiat de fonduri din partea statului.

Etapa de la Buzău a Campionatului Mondial de Enduro a marcat o serie de premiere în competiția care, până în acest an, nu se desfășura decât în 8 țări de pe glob.

A fost pentru prima dată când paddock-ul și startul au fost amplasate chiar în centrul unui oraș atât de mare și, tot pentru prima dată, specialele de Cross Test și Xtrem Test au fost amenajate practic în același loc . Pentru ca evenimentul să se desfășoare la standardele impuse de Federația Internațională de Motociclism au fost implicați 110 oameni, iar efortul logistic a fost considerabil, având în vedere că a trebuit amenajat un paddock în centru orașului și marcat un traseu de peste 80 de kilometri.

 

După eveniment, campionii enduro-ului mondial s-au arătat extrem de mulțumiți de evenimentul organizat la Buzău în timp ce organizatorii s-au arătat surprinși de lipsa de interes a autorităților :

Juha Salminen (Finlanda, Husqvarna – de șapte ori campion mondial): ”A fost un Grand Prix reușit și mi-a plăcut mult în România. Traseul nu a fost unul dificil, însă proba de Enduro Test a fost tehnică. Pentru următoarea ediție mi-ar plăcea să avem mai multe tururi într-o zi și lungimea unui tur să nu fie atât de lungă”.

 

Joakim Ljunggren (Suedia, Husaberg  – campion mondial și dublu vicecampion mondial de enduro indoor): ”Mi-a plăcut traseul, însă nu am avut un ritm foarte bun. A fost foarte cald, dar m-am putut bucura de traseu”.

 

Kurt Casseli (SUA, KTM): ”A fost un Grand Prix reușit și eu m-am simțit foarte bine în România, toți cei de la Extreme Adventure Buzău s-au implicat și au încercat să ne facă să ne simțim cât mai bine. Sper să revin aici și la anul și să câștig una dintre cele două curse din Grand Prix-ul României”.

 

Ivan Cervantes (Spania, Gas Gas – de 4 ori campion mondial): ”Am avut parte de un traseu frumos și a fost interesant că am avut pentru prima dată Cross Test-ul și Extreme Testul în aceeași zonă”.

 

Mani Gyenes (România – locul 2 în Mondialul de Rally-Raid):  ”Mă bucur că am putut să participăm și eu, și Marton Szilveszter, și Julian Răduță, și Alex Ionescu la acest prim Grand Prix al României. Este frumos enduro-ul clasic și pentru mine asta a fost singura oportunitate să concurez alături de Salminen și Cervantes în Mondialul de Enduro, având în vedere că mă concentrez pe rally-raid. Cei de la Extreme Adventure Buzău au făcut eforturi impresionante pentru ca să poată ține acest Grand Prix și sper să poată continua și în sezoanele următoare”.

 

Florin Radu (președinte Extreme Adventure Buzău): ”Ne bucurăm că am reușit să realizăm acest eveniment și țin să le mulțumesc tuturor voluntarilor care au venit de la alte cluburi din țară să ne dea o mână de ajutor. Este foarte greu să organizezi o etapă de campionat mondial, și noi am reușit lucrul acesta. Din păcate însă pentru moment nu putem spune dacă vom continua sau nu acest proiect, având în vedere că, deși promovăm România, nu am beneficiat de sprijin din partea Ministerelor”.

 

Nicolae Ioanițescu (vicepreședinte Extreme Adventure Buzău): ”A fost un eveniment extrem de greu de organizat, având în vedere că nu am beneficiat de nici o susținere din partea  Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, deși în high-light-ul (povestea competiției) care va fi difuzat în 100 de țări se promovează această regiune din Carpații de Curbură. Am reușit să scoatem un oraș din amorțeală prin organizarea acestui eveniment, și acest lucru s-a văzut. Mă bucur că piloții și echipele acestora au rămas impresionați de ce au găsit în România și apreciem sfaturile primite pentru îmbunătățirea traseelor, sperăm însă să mai putem continua proiectul Grand Prix-ul României și în sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Enduro”.

Ciprian STERIAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.