Primarul Constantin Toma explică într-o postare e Facebook necesitatea adoptării noii organigrame care a primit avizul ANFP. Totodată edilul explică și ce planuri are pentru polițiștii locali care vor rămâne fără un loc de muncă.

Dragi buzoieni,
Pe data de 18.10.2016 voi supune votului Consiliul Local noua organigramă a Primăriei Municipiului Buzău.
Vreau să vă asigur că am toată înţelegerea pentru poliţiştii locali care vor avea de suferit în urma implementării noii organigrame. Suntem extrem de preocupaţi de situaţia acestor oameni şi vom face toate demersurile pentru a ne asigura că vor beneficia de locuri de muncă şi în continuare.
Este, totuşi, important de ştiut că implementarea unei noi organigrame este imperios cerută de două documente legale care nu pot fi neglijate:
Raportul și Decizia Curţii de Conturi nr. 21 din 18.08.2016 cu termen de realizare 30.12.2016 care constată abaterile grave privind organigrama în vigoare la acest moment, cele mai importante fiind:
– Lipsa avizului ANFP privind organigrama; mai mult, prin adresa nr. 45611/2015 ANFP a refuzat acordarea avizului solicitat de Primăria Buzău pentru organigrama propusă la acel moment
– Supradimensionarea schemei de personal care a cauzat un prejudiciu de 11.277.674,60 lei cu penalităţi calculate până la 30.06.2016 în cuantum de 789.625 lei.
– OUG 63/2010 care prevede expres un număr de 1 poliţist local la 1.000 de locuitori
Primarul, consilierii locali, trebuie sa fie deplin conştienţi că nerespectarea deciziilor sau a legilor care reglementează inclusiv organigrama Primăriei Buzău va atrage după sine responsabilizarea personală a fiecăruia. Doar o singura cifră: eşecul în a implementa noua organigramă va cauza, conform Curţii de Conturi, un prejudiciu lunar de 869.975 lei pentru 299 poliţiști locali suplimentar angajaţi ilegal în acest moment.
În ceea ce priveşte preocuparea noastră de a asigura viitorul celor afectaţi de noua organigramă, avem în vedere să dăm posibilitatea acestor poliţişti locaii de a aplica pentru o serie de posturi libere, cum ar fi:
Posturi libere generate de noua organigramă — un număr de 140 posturi Posturi libere ce vor rezulta din analiza de risc efectuată de școlile buzoiene
Posturi libere ce vor fi identificate la investitorii buzoieni şi unde cei afectaţi vor putea aplica cu prioritate.
Orice alt discurs care contestă necesitatea implementării noii organigrame este un discurs politicianist, care încearcă să profite în planul imaginii de o acțiune fundamental ilegală a administraţiei anterioare şi care îi afectează astăzi pe unii din colegii noştri.
Legat de siguranţa în unităţile de învătământ, aceasta este asigurată în acest moment printr-un protocol încheiat între Poliţia Locală şi Inspectoratul Scolar Judeţean şi printr-un plan de acţiune semnat de Poliţia Municipală, Poliţia Locală şi Inspectoratul Judeţean de Jandarmi.
Încă o dată îi asigur pe politiştii locali afectaţi de noua organigramă de toată înţelegerea noastră şi de tot sprijinul nostru în condiţiile respectării integrale a legii.
Cu respect,
Constantin Toma Primar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.